ساخت سوله دامداری

ساخت سوله دامداری سبک با کارن سازه

داشتن هزینه ساخت سوله دامداری گوسفندی یا گاوی، گام اول در پروش دام است. فرقی نمی‌کند پرورش صنعتی گاو، گوسفند، شترمرغ ، اسب یا هر حیوان دیگری نیازمند فضای سرپوشیده برای نگهداری می باشند.  هزینه احداث سوله دامداری صنعتی با گروه کارن سازه ارزان است. ساخت دامداری یا همان احداث سوله دامداری نیازمند برنامه ریزی صحیح و تهیه ادوات و نقشه راه کامل می باشد. در ابتدا برای پرورش دهندگان دام سولات متعددی در هنگام شروع کار مطرح می شود که به برخی از مهمترین دغدغه ها و سوالات تولید کنندگان دام و افرادی که قصد ساخت سوله دامداری برای گاو و یا ساخت دامداری گوسفندی صنعتی را دارند ، می پردازیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

گروه صنعتی کارن سازه با داشتن متخصصان با سابقه، در تولید و ساخت و ساز، ساخت ساختمان پیش ساخته و همچنین پاسخگویی به سوالات، شما را در ساخت دامداری راهنمایی می کنند و می توانید از خدمات این شرکت بهره ببرید.

ساخت سوله دامداری
ساخت سوله دامداری

نحوه ساخت سوله سبک دامداری

برای شناخت سوله دامداری سبک اول بهتر است درباره سوله شناخت کافی داشته باشیم.

سوله یک نوع سازه فلزی است که دارای سقف شیب دار و مستحکم می باشد. با توجه به اندازه کارکرد مشتری در ابعاد مختلف ساخته می شود. همچنین بستگی به مکان مورد نظر هم دارد زیرا اندازه مورد نظر باتوجه به کوچکی یا بزرگی مکان تغیر می کند. ممکن است نوع سازه باتوجه به آب و هوای منطقه تولید شود.

علاوه بر تعین مکان و سایر موارد از سوی مهندسین نیازمند دقت لازم برای پوشش دامداری نیز باید صورت گیرد. برای پوشش ساخت سوله دامداری از انواع پوشش از جمله ساندویچ پانل استفاده می کند که مزایای فراوانی دارد. ولی این امر با توجه به نظر مهندس و سفارشات مد نظر مشتری انجام می شود.

در ساخت سوله دامداری اولین گام یا مهمترین گام که مورد توجه مهندسین ساخت سوله دامداری  قرار می گیرد، شناخت زمین مورد نظر است که  مطابق با نوع خاک و آب و هوای منطقه سوله تولید و نصب نمایند برای این کار نیازمند یک متخصص زبده است که این مراحل را به نحوه عالی انجام دهد.  شرکت کارن سازه یکی از بزرگترین تولید کنندگان باسابقه در تولید انواع سوله سبک، ساندویچ پانل و دیگر سازه ها می باشد.  همچنین دارای بهترین متخصصان مجرب در زمینه ساخت و ساز است.

برای ساخت سوله دامداری می توان به جای ورق فولادی از ورق گالوانیزه استفاده کرد، این کار امنیت سوله را بالا برده همچنین باعث سنگینی وزن می شود. از سوله بیشتر در کارخانه ها، انبارها، دامداری، سالن های ورزشی و… استفاده می کنند. یکی از دلایل بکارگیری زیاد از سوله، ساخت سریع و صرف هزینه کمتر است.

ساخت سوله دامداری
ساخت سوله دامداری

هزینه ساخت سوله دامداری صنعتی

هزینه ساخت دامداری بستگی به خرید زمین، ابعاد زمین مورد نظر، خرید سوله، خرید تجهیزات دامداری و همچنین هزینه ساخت و ساز دارد. اول تولید کننده با توجه به کاربرد و بودجه مورد نظر ابعاد زمین را مشخص و در قدم بعدی به مکان مورد نظر فکر می کند که از نظر جغرافیایی خوب باشد و سپس به ساخت و ساز می پردازد که این کار با شناخت و تخصص خوب در این زمینه انجام می گیرد. 

اما در مورد هزینه ابزار، ساخت و ساز و تجهیزات، قیمت دقیق نمی شود اعلام کرد. اولین دلیل بخاطر نوسانات قیمت در بازار و دومین دلیل اینکه باید متخصص همه موارد را بررسی و سپس هزینه نهایی را اعلام کند. این کار توسط گروه صنعتی کارن سازه توسط بهترین متخصصان باتجربه به نحوه احسن و کمترین قیمت انجام می شود.

تفاوت ساخت سوله دامداری گوسفندی و دامداری گاوی

برای ساخت دامداری گاوی به ابعاد زیاد نیاز داریم. زیرا باید فضای کافی برای نصب تجهیزات و فضای آزاد برای گاو ها وجود داشته باشد. ارتفاع زیاد باشد و همچنین باید از سازه مستحکم استفاده شود. درحالی که برای ساخت سوله گوسفندی معماری ساختمان ممکن است فرق کند. برای طرح نقشه ساخت سوله دامداری مساحت آن بستگی به نوع دام و تعداد مورد نظر دارد.

برای تعداد زیاد گاو و گوسفند مسلما جایگاه  آزاد باید آماده شود. همچنین ابعاد مورد نظر برای علوفه خشک، آبخوری، انبار و بهاربند؛ اما با داشتن گاو شیری سالن شیردوشی هم باید در نظر گرفت. 

گاو نیاز به سالن بهاربند وسیع، آبخوری، داروخوری، انبار علوفه خشک، حمام سوله دامداری، جایگاه تخلیه کود، سالن شیردهی برای گاو شیری، سیلو و اتاق قرنطینه دارد با این تفاوت که برای گوسفندان سالن پشم چینی نیز لازم است.

نکته: وجود دستگاه تهویه سازی در سوله برای وجود هر نوع دام ضروری است.

نکات مهم ساخت سوله گاوداری

ساخت سوله گاوداری بستگی به اندازه و تعداد گاو ها، گاو شیری و گوشتی دارد. از نظر پرورش، این دو نوع گاو فرق می کند. به طور مثال برای گاو شیری باید سالن شیر دهی هم ساخته شود. برای ساخت سوله گاوداری باید از سازه مستحکم استفاده شود تا در برابر هرگونه ضربه، باد و باران و… مقاوم باشد. همچنین در ساخت سوله دامداری باید به سیستم عایق بندی مناسب توجه شود.

از دستگاه تهویه مناسب استفاده شود تا با ورود و خروج کنترل شده هوا از از بیماری گاو ها جلوگیری کند. برای ساخت سوله همه چیز باید طبق استاندارد پیش رود تا مشکلی ایجاد نشود. پس باید تولید کننده دقت لازم را در ساخت و اجرای آن داشته باشد.

شرکت کارن سازه با داشتن متخصصان مجرب در تهیه و تولید و نیز تخصص در ساخت دامداری این خدمات را در سراسر کشور ارائه می دهند. برای اطلاع دقیق از هزینه و دریافت مشاوره رایگان از طریق شماره های درج شده در سایت با ما در ارتباط باشید.

ساخت دامداری چگونه انجام میشود؟

ساخت دامداری نیازمند یک مهندس خبره میباشد که شناخت جنس با کیفیت و نقشه راه کامل را انجام دهد و ساخت دامداری در ابتدا به سفارشات مشتری بستگی دارد که از چه سازه ای استفاده کند

هزینه ساخت دامداری با سازه سبک چقدر است؟

هزینه ساخت دامداری با سازه سبک از جمله LSF کمتر از سازه بتنی است و تنها نکته که قابل ذکر است اینکه هزینه را در این نوع سازه به دلیل پرداخت یکجا شاید به نظر زیاد بیاد اما در عوض زود تر به نتیجه میرسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *