اجزای تشکیل دهنده ساندویچ پانل

اجزای تشکیل دهنده ساندویچ پانل کدام اند؟

اجزای تشکیل دهنده ساندویچ پانل: اگر قصد راه اندازی کارخانه، سالن یا سوله را دارید حتما نام ساندویچ پانل را شنیده اید. صنعت ساختمان در سال های اخیر به سرعت تغییر کرده و ساندویچ پانل ها جایگزین پوشش های قدیمی و سنتی شده اند. این دسته از مصالح از لحاظ هزینه بسیار مقرون به صرفه بوده و از سویی دیگر سرعت اجرای پروژه را افزایش می دهد.

علاوه بر مزیت های اجرایی در بسیاری از سازه ها خصوصا ساختمان پیش ساخته، از نظر زیبا شنایی نیز می توان ساندویچ پانل ها را در این راه پیشرو دانست. ساندویچ پانل ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها از اجزای گوناگونی تولید شده است. توجه داشته باشید که اجزای ساندویچ پانل نیز خود دارای اجزای سازنده می باشند که همگی آن ها در کنار هم می تواند تکمیل کننده یک پانل با کیفیت باشد.

شاید در نگاه اول ساندویچ پانل ها را یک محصول ساده نصور کنید اما یقین داشته باشید این محصول در عین ساده و سبک بودن، در مقابل نیروهای وارده بسیار مقاوم است. اجزای تشکیل دهنده ساندویچ پانل هر کدام دارای قابلیت مقاومت در برابر فشار و حرارت را دارا می باشد که این امر باعث شده است که مقاومت کلی پانل نیز تحت تاثیر ویژگی اجزای تشکیل دهنده ساندویچ پانل قرار بگیرد.

شرکت کارن سازه تولید کننده و عرضه کننده انواع ساندویچ پانل های با کیفیت می باشد که از بهترین و مرغوب ترین متریال ها ساخته شده است. شما عزیزان می توانید برای تهیه ساندویچ پانل به این شرکت مراجعه کرده و علاوه بر دریافت مشاوره رایگان بهترین و مناسب ترین پانل را با توجه به شرایط جوی منطقه ی مورد نظر همراه با قیمتی مقرون به صرفه خریداری کنید.

با ما در این مقاله همراه باشید تا به شرح اجزای تشکیل دهنده ساندویچ پانل بپردازیم.

اجزای تشکیل دهنده ساندویچ پانل

اگر چه در ظاهر ساخت و تولید ساندویچ پانل ساده به نظر آید، اما این موضوع سبب نمی شود که از اهمیت محصول کاسته شود. ساخت ساندویچ پانل گرچه قابل فهم است و می شود به راحتی آن را فرا گرفت اما نا گفته نماند که اگر به قول معروف فوت کوزه گری را بلد نباشید محصولی را که انتظار داشتید به دست نخواهید آورد.

اجزای تشکیل دهنده ساندویچ پانل به ترتیب به شرح زیر می باشد:

  • ورق فلزی فوقانی

اولین و مهم ترین اجزای تشکیل دهنده ساندویچ پانل ورق های فلزی فوقانی می باشد. می توان این بخش از ساندویچ پانل را مهم ترین و اصلی ترین بخش این محصول نامید.ورق رویی یا همان فوقانی اولین بخش از سازه می باشد که با عوامل بیرونی در ارتباط است. اگر این بخش استحکام و مقاومت کافی را نداشته باشد نفوذ به بخش های دیگر به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

نکات مهم در رابطه با ورق های فلزی فوقانی

  1. در هنگام تولید این ورق ها ضخامت آن ها نمی تواند از حد مشخصی فراتر رود.
  2. ضخامت استاندارد ورقه ها در حدود3 الی 5 میلی متر باید باشد.
  3. به طور معمول اگر قصد داشته باشیم استحکام این ورق ها را افزایش دهیم می توانیم آن ها را پروفیل کرد. پروفیل کردن ورق های فلزی بدین معنا می باشد که بر روی سطح ورق ها طرح و نقش ایجاد شود. از رایج ترین روش های پروفیل کردن می توان به طرح های ذئزنقه ای، موج دار و شطرنجی اشاره نمود.
  4. دلیل انتخاب ورق های بیرونی از جنس فولاد و آلومینیوم این است که در تست های انجام شده بر روی آن ها بهترین عملکرد را نشان دادند.
  • ورق فلزی فوقانی

    ورق فلزی فوقانی

    ورق فلزی تحتانی

از دیگر اجزای تشکیل دهنده ساندویچ پانل ورق تحتانی که در پشت محصول تعبیه می شود قرار است به طرف درون سازه قرار گیرد در نتیجه توجه به طراحی این بخش از ملزومات مهم می باشد. از آن جهت که ساندویچ پانل ها در طیف گسترده ای از رنگ ها تولید و عرضه می شوند از همین رو می توان این اطمینان خاطر را به شما عزیزان داد که نگرانی از بابت نمای ساختمان خود نخواهید داشت.

نکات مهم در رابطه با ورق های فلزی تحتانی

  1. این دسته از ورق ها بر خلاف ورق های بیرونی در قسمت داخلی سازه قرار می گیرند.
  2. ورق های بیرونی بیشتر در معرض برخورد با عوامل مخرب می باشند در نتیجه باید با ضخامت بالاتری تولید شوند در حالی که قرار گیری ورق های تحتانی در قسمت درونی سازه و برخورد نکردن با عوامل خارجی نیازی به ضخامت بالا ندارند.
  3. جنس ورق های بیرونی و داخلی می تواند همانند یکدیگر باشد در این صورت هماهنگی در ساختار سازه حفظ شود.
  4. در برخی از موارد به دلایل فنی و تخصصی دیوار های سوله یا کارخانه ها از ساندویچ پانل ها ساخته نمی شوند در این حالت نیز پس از ساخت دیوار با مصالح سنتی بر روی آن ساندویچ پانل تعبیه می کنند. در انی گونه موارد ورقه داخلی از ساختار ساندویچ پانل حذف خواهد شد.
  • هسته مرکزی

هسته مرکزی مورد دیگر از اجزای تشکیل دهنده ساندویچ پانل است که جنس این قسمت از فوم عایق می باشد. مهم ترین وظیفه ی این بخش ایزوله سازی ساندویچ پانل در برابر حرارت و صوت می باشد.

نکات مهم در رابطه با هسته مرکزی

  1. در گذشته ای نه چندان دور برای هسته میانی ساندویچ پانل ها از پشم شیشه و پشم سنگ استفاده می کردند. شاید در بعضی از مجموعه ها هنوز هم از این دسته از مواد استفاده می کنند، اما طبق استانداردهای جهانی د حال حاضر بهترین مواد برای هسته میانی فوم عایق می باشد.
  2. طریقه ی تزریق فوم عایق به میان دو ضفحه را در صورتی انجام می دهند که دو ورق ساندویچ پانل از پیش گرم شده باشد و به تبع از آن تحت فشار قرار می گیرد.
  3. شما می توانید قبل از دستور ساخت ساندویچ پانل خود، درباره ضخامت فوم استفاده شده در این محصول با کارفرمای خود گفتگویی داشته باشید.
  4. برای تعیین ضخامت فوم نیز باید به شرایط و مکانی که قرار است ساندویچ پانل در آن ها استفاده شود، توجه کنید.

انواع هسته مرکزی ساندویچ پانل

از رایج ترین و معروف ترین فوم های عایقی که برای تکمیل اجزای تشکیل دهنده ساندویچ پانل استفاده می شود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فوم پلی یورتان
  • فوم پلی استایرن
  • پشم شیشه 
  • پشم سنگ

معتبر ترین مجموعه صنعتی ساخت ساندویچ پانل کدام است؟

پس از شرح اجزای تشکل دهنده ساندویچ پانل ها حال نوبت به کنار هم قرار دادن اجزای تشکیل دهنده ساندویچ پانل ها و چگونگی ساخت آن ها می رسد.

مجموعه کارن سازه با داشتن مهندسین و متخصصین با تجربه و نجرب و در کنار آن ها با دارا بودن بهترین دستگاه های تمام اتوماتیک و مواد مصرفی با کیفیت، توانسته است با کیفیت ترین ساندویچ پانل ها را تولید کند.

به صورت کلی روند تولید ساندویچ پانل ها به شرح زیر می باشد:

  • ورقه های به کار گرفته شد که از جنس فولاد یا آلومینیوم هستند پس از گرم شدن وارد پروسه تولید خواهند شد.
  • در مراحل بعد ورقه ها از بین غلتک ها عبور می کنند و به فرم مد نظر می رسند. این فرم ها می توانند ذوزنقه ای، موج دار یا پروفیلی باشند.
  • بعد از مراحل ذکر شده نوبت به تزریق فوم می رسد. این عمل باید تحت فشار صورت پذیرد. پروسه ی تزریق فوم باید به طور مداوم صورت گیرد و نباید توقفی بین این عمل ایجاد شود.
  • در آخر نوبت به برش پانل می رسد. برای بریدن پانل ها در متراژ های مد نظر باید از سیستم برش هوشمند کمک گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *