ساخت سالن پرورش قارچ

شرایط ساخت سالن پرورش قارچ

ساخت سالن پرورش قارچ: امروزه یکی از پرطرفدار ترین و پررونق ترین کسب و کار در کشاورزی پرورش قارج می باشد. از همین رو ساخت سالن پرورش قارچ مهم ترین گام برای رسیدن به نتیجه مطلوب در تولید قارچ می باشد. اما باید در ساخت سالن پرورش قارچ، نوع پوشش که از انواع عایق بندی استفاده میکند و معمولا از ساندویچ پانل استفاده میکند. و مکان مورد نظر آن دقت لازم را رعایت کرد. زیرا ساخت سالن تولید قارچ اولین گام برای پرورش قارچ است، که با در نظر گرفتن نکات لازم در هنگام ساخت سالن، می توان بهترین بازدهی را بدست آورد.

رعایت نظافت از مهم ترین رکن اساسی ساخت سالن پرورش قارچ می باشد. زیرا ممکن است عوامل بیماری زا در خاک، آب یا دیگر موارد مورد نیاز برای پرورش مخلوط شود. با آلوده شدن محیط کشت منجر به تولید قارچ های سمی یا از بین رفتن محصول می شود. به همین دلیل نباید نزدیک سالن های پرورش قارچ سالن های دامداری، گاوداری و … باشد.

همچنین تولید کننده ای که برای اولین بار تصمیم بر تولید قارچ را در نظر گرفته بهتر است از سالن های جدید استفاده کند. تولید کننده به هیچ عنوان نباید از سالن هایی قدیمی با سابقه ی تولید قارچ استفاده کند، زیرا ممکن است از قبل مکروب های بیماری زا را داشته باشد..

شرکت کارن سازه یکی از معتبرین ترین شرکت ها در ساخت انواع ساختمان پیش ساخته در سطح کشور است که برای ساخت سالن پرورش قارج از بهترین مهندسان و پیمانکاران مجرب بهره می گیرد. این شرکت برای ساخت سالن پرورش قارچ بهترین با کیفیت ترین متریال ها را استفاده می نماید تا یک یک سالن با دوام و مقاوم در برابر علاملی مانند، زلزله یا آتش سوزی بتواند بسازد.

برای ثبت سفارش ساخت سالن پرورش قارچ می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

هزینه ساخت سالن پرورش قارچ
هزینه ساخت سالن پرورش قارچ

مهمترین نکات ساخت سالن پرورش قارچ

برای ساخت سالن پرورش قارچ خانگی کف سالن باید هموار و صاف باشد و برای تمیز کردن آن باید از تی و فشار آب کمی استفاده کرد. همچنین برای راحتی تمیز کردن باید شیب خیلی کم به سمت وسط قرار داد تا از دریچه ی ایجاد شده آب خارج شود.

در صورتی که ساخت سالن پرورش قارچ در فضای کوچکی باشد باید چند نکته در مورد آن رعایت کرد تا به نتیجه ی دلخواه رسیده و منجر به کسب درآمد خوب شود. این نکات عبارتند از:

  • استخدام کمترین کارگر
  • استعمال نکردن از دستگاه های زیاد
  • عدم استعمال دخانیات
  • مکان مورد نظر جز سالن های پروش قارچ قدیمی نباشد.

اما اگر ساخت سالن پرورش قارچ صنعتی یا ساخت سوله پرورش قارچ باشد، باید حداقل مساحت سالن 500 متری باشد که به واحدهای مد نظر تقسیم می شود. این مقدار فضا برای تولید کنندگان نتایج خوبی در پی دارد. برای ساخت سوله پرورش قارچ به ابعاد سازه نیز باید دقت شود. سالن باید مقاومت بالا در برابر نفوذ رطوبت و مواد ضد عفونی کننده را داشته باشد. همچنین باید دارای یک تهویه ی مناسب باشد زیرا تهویه مناسب تاثر به سزای برای بازدهی خوب در تولید قارچ دارد.

نقشه سالن پرورش قارچ

برای شروع کار اولین و مهمترین گام داشتن یک نقشه خوب برای رسیدن به نتیجه عالی می باشد. پس باید در ساخت سوله پرورش قارچ بهترین نقشه را پیاده سازی کنیم تا از بروز مشکلات فنی در قفسه بندی، کمبود مکان جلوگیری کرده و در هنگام وجود حوادث طبیعی دچار خسارت نشویم. به طور مثال حداکثر ارتفاع سالن پرورش قارچ از الویت های مهم می باشد که باید بر اساس استاندارد های ساخت سوله و با توجه به تعداد قفسه بندی ها ساخته شود. اگر این مورد مهم رعایت نشود در قفسه بندی، نوع چیدمان و تهویه آن دچار مشکل می شویم.

شرکت کارن سازه یکی از شرکت های با سابقه در ساخت سوله پرورش قارچ در سراسر کشور می باشد. این شرکت با دارا بودن مهندسان مجرب در ساخت سوله و طرح نقشه سالن پرورش قارچ به شرکتی معتبر و مجرب تبدیل گشته است. شرکت کارن سازه به دلیل تجربه و تعهدی که در کار خود دارد بهترین خدمات را به تمامی مشتریان خود با استفاده از با کیفیت ترین متریال ها ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های موجود در سایت با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

سقف سالن تولید قارچ

برای تولید قارچ اولین گام، احداث یک سالن پرورش قارچ استاندارد می باشد. برای پوشش دیواره و سقف سالن پرورش قارچ از مواد و مصالح مختلف مانند کناف، پانل، سازه های پیش ساخته و… استفاده می شود. دیواره، سقف و درها به جهت جلوگیری از اتلف انرژی و حفظ رطوبت داخلی باید حتما عایق بندی شود. یکی از این روش های عایق بندی استفاده از ساندویچ پانل می باشد. همچنین درب ها نیز باید از آلومینیوم ضد زنگ باشد.

شرکت کارن سازه دارای مجرب ترین مهندسان درساخت سالن پرورش قارچ می باشد و بهترین ایده را برای پوشش دیواره ها و سقف سالن پرورش قارچ ارائه می دهد.

هزینه ساخت سالن پرورش قارچ

هزینه احداث سالن پرورش قارچ اولین و مهم ترین سوال هر تولید کننده برای شروع کار آن می باشد. با توجه به روند قیمت در بازار از جمله تجهیزات سالن پرورش قارچ نمیتوان قیمت دقیقی را برای آن ارائه کرد.

اما با سرمایه کم هم می توان شروع به پرورش قارچ کرد. به عنوان مثال استفاده از فضای کوچک، سالن کانکس، کارگر کم و … از نیاز های اولیه اما کم هزینه برای شروع پروش قارچ است. پس از به دست آوردن نتیجه ی مطلوب و افزایش درآمد می توانید امکانات خود را افزایش داده و سالن تولید قارچ خود را بزرگتر کنید.

در مورد ساخت سالن پرورش قارچ برای به دست آوردن سود دهی بالا داشتن هزینه فقط در مورد تجهیزات خلاصه نمیشود. بلکه با در نظر گرفتن هزینه مواد اولیه مانند خاک، هزینه حمل و نقل، کارگر، آب و برق می توان سرمایه گذاری کرد.

هزینه سوله به متراز آن، تجهیزات به کار رفته درآن، پوشش اطراف و سقف بستگی دارد. اما برای آن که بتوانید هزینه ساخت سالن پرورش قارچ خود را کم کنید می توانید به شرکت کارن سازه مراجعه کنید. این شرکت برای ساخت یک سالن پرورش قارچ در عین بهره بری از مواد و ابزار با کیفیت قیمت منصفانه و مقرون به صرفه ای را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ساخت سالن پرورش قارچ به سایت کارن سازه مراجعه کنید.

چگونگی احداث سالن پرورش قارچ

برای ساخت سوله پرورش قارچ از مصالح و مواد مختلف استفاده می کنند. همچنین سالن های پرورش قارچ معمولا به دو گرو دسته بندی می شود که تولید کننده با توجه به بودجه ای که دارد نوع آن را انتخاب می کند. در ادامه به نوع آن میپردازیم برای اطلاعات بیشتر در تولید قارچ با ما همرا باشید:

  • سالن های سنگین

به سالن هایی گفته می شود که در ساخت و ساز آن از مصالح ساختمانی استفاده میشود. این سالن ها برای پرورش قارچ بهترین کارکرد را دارند اما از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیستند. زیرا برای این نوع ساخت سالن پرورش قارچ  باید هزینه زیادی را متحمل شد.

  • سالن های سبک

به سالن هایی گفته می شود که برای ساخت آن از فلزات مانند کانکس استفاده می شود. این سازه ها در برابر شرایط محیطی نسبت به سالن سنگین سخت تر کنترل میشوند. سالن های سبک معمولا با هزینه کم تر راه می افتد و برای تولید کنندگان مبتدی بسیار مناسب است.

انواع سالن های پرورش قارچ

برای ساخت سالن پرورش قارچ باتوجه به بودجه بندی تولید کننده و همچنین مقدار فضای موجود از سالن های مختلف استفاده می کنند. کسی که سرمایه گذاری بلند مدت و زمان بیشتر برای ساخت داشته باشد. مسلما با کسی که هزینه و وقت کمتری دارد نوع سالن مورد استفاده آن فرق میکند. از انواع سالن های پرورش قارچ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سالن کانکس

ساخت کانکس برای پرورش قارچ راحت تر و با هزینه کم تر از بقیه سالن ها انجام می شود. برای تولید کننده ای که اولین بار تصمیم در تولید قارچ دارد میتواند با سرمایه ای کمتر بهترین نتیجه در سود دهی را با استفاده از سالن کانکس داشته باشد.

  • سالن گلخانه ای

سالن گلخانه ای پرورش قارچ را با درنظر گرفتن ابزار و تجهیزات لازم می شود نتیجه مطلوب را حاصل کرد. ساخت سالن پرورش قارچ گلخانه بهترین مکان برای تولید قارچ می باشد. یکی از مزیت سالن گلخانه این است که در مکان های کوچک هم قابل اجرا می باشد به گونه ای که برخی افراد در منزل یا زیرزمین انجام میدهند.

اما برخی تولید و پرورش قارچ را برای سود دهی بالا درفضای باز و بزرگ انجام میدهند. ازآنجایی که درسالن گلخانه ای نور زیاد است باید رطوبت، بخار و نور را تنظیم کرده و مراقبت های لازمه را به درستی اجرا کرد.

  • سالن ساختمانی

سالن ساختمانی برای کسی که سرمایه گذاری بلند مدت دارد. بهترین روش برای رسیدن به نتیجه مطلوب و سود بیشتر می باشد. برای ساخت این سازه زمان بیشتر و هزینه زیادی صرف می شود. ساخت سالن پرورش قارچ به صورت ساختمانی با استفاده از سوله ها در خارج از شهر و درمکانی وسیع انجام می شود.
سوله های ساختمانی نسبت به گلخانه ای بهترین کارکرد را داشته و مستحکم تر می باشد. همچینن کنترل شرایط محیطی در سالن ساختمانی پرورش قارچ ضروری تر نیز می باشد.

شرکت کارن سازه آمادگی خود را برای ساخت انواع سالن های پرورش قارچ در سراسر کشور اعلام می دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره گیری تلفن های تماس با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نحوه ساخت سالن پرورش قارج چگونه است؟

برای ساخت سوله پرورش قارچ در قدم اول باید از مهندس زبده از شرکت معتبر برای بازدهی کار بهتر انتخاب نمود و سپس این مهندس ماهر جنس های با کیفیت های عالی و تجهیزات لازم را با توجه به کابرد که در سال قارچ دارد با نحوه احستت انتخاب میکند و سپس به هزینه که مشتری دارد خریداری را انجام میدهد

هزینه ساخت سوله پرورش قارچ چه مقدار است؟

قیمت ساخت سالن پرورش قارچ به مواردی از قبیل زمان ساخت، جنس و ابعاد و اندازه که در نظر داریم، هزینه ارسالی و… بستگی دارد

شرایط ساخت سالن پرورش قارچ چگونه است؟

شرایط ساخت ساخت سوله پرورش قارچ به انتخاب زمین مناسب، جنس با کیفیت و مهندس با تجربه و خبره در این زمینه برمیگردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *