نکات مهم در خرید ساندویچ پانل

نکات مهم در خرید ساندویچ پانل چه می باشد؟

نکات مهم در خرید ساندویچ پانل: در مقالات قبلی به تعریف ساندویچ پانل پرداخته و اشاه کردیم که ساندویچ پانل یک ماده از قبل ساخته شده است که به دلیل مزایا و کاربردهایی که در زمینه ساخت و ساز دارد توجه زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

از مزیت های ساندویچ پانل می توان به سبکی، مقاومت در برابر حرارت، قابلیت شستشو، تحویل فوری، سهولت در نصب و قیمت مناسب آن اشاره نمود. علاوه بر این مزایا استفاده از ساندویچ پانل در مصرف انرژی نیز صرفه جویی خواهد شد.

ساندویچ پانل ها متشکل از سه لایه می باشند که شامل:

  • لایه میانی از جنس فایبر گلاس (پشم شیشه)، پشم سنگ، پلی استایرن یا پلی یورتان است که همگی تقریبا سبک بوده و عایق بسیار خوبی در برابر حرارت و صدا می باشند.
  • دو لایه بیرونی از ورقه های فلزی ساخته شد ه است.جنس ورقه های بیرونی در حالت معمول از ورق های رنگی، ورق های گالوانیزه، ورق های آلوومینیومی که از قبل رنگ شده اند و همچنین ورق های آلوزینک می باشد.

با توجه به قابلیت های منحصر به فرد سانویچ پانل ها موجب شده است که توجه افراد بسیاری به این سازه های عایق بندی جلب شده و میزان خرید پانل ها در سطح کشور افزایش یابد. از همین رو مراکز بسیاری برای تولید و فروش ساندویچ پانل ایجاد شدهاست که شما عزیزان می توانید پانل مورد نیاز خود را از آن ها خریداری کنید.

یکی از مراکز صنعتی تولید و عرضه انواع ساندویچ پانل در سطح کشور شرکت کارن سازه می باشد. این مجموعه که متشکل از متخصصان و مهندسان حوزه تولید و سخت ساندویچ پانل است توانسته است در مدت فعالیت خود با استفاده از مرغوب ترین متریال ها و به روز ترین تجهیزات، با کیفیت ترین پانل ها را تولید و به فروش برساند. قیمت فروش پانل در این شرکت بسیار مقرون به صرفه و مناسب می باشد و علاوه بر ارائه پانل های با کیفیت تخفیفات ویژه ای را نیز به مشتریان خود ارائه می دهد.

برای خرید پانل از کارن سازه می توانید با شماره های شرکت در تماس بوده و پس از دریافت مشاوره ی رایگان در رابطه با نکات مهم در خرید ساندویچ پانل از کارشناسان مناسب ترین پانل ها را با توجه به شرایط جوی منطقه ی مورد نظر دریافت کنید.

لازم به ذکر است که بدانید خرید پانل دارای نکات بسیاری مهمی می باشد که توجه به آن در خرید یک پانل با کیفیت و با دوام می تواند کمک به سزایی داشته باشد. نکات مهم در خرید ساندویچ پانل بسیار زیاد است اما در این مقاله به مهم ترین نکات در خرید ساندویچ پانل اشاره شده است که شما می توانید با دقت به این نکات بهترین خرید ساندویچ پانل را داشته باشید. با ما تا انتهای این مقاله از نکات مهم در خرید ساندویچ پانل همراه باشید.

نکات مهم در خرید ساندویچ پانل

  • انواع ساندویچ پانل

اولین مورد از نکات مهم در خرید ساندویچ پانل توجه به انواع دسته های آن است. ساندویچ پانل ها در حالت کلی در دو دسته ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری ساخته می شوند. هر یک از آن ها به نوبه خود کاربردهای مختلفی گوناگونی دارند. تنها تفاوتی که می توان برای آن ها تعریف کرد نوع طراحی باشد.

به طور که ساندویچ پانل دیواری از گام های کوتاه تری نسبت به ساندویچ پانل سقفی ساخته شده است و ساندویچ پانل سقفی دارای گام های بلند تری می باشد. در ساخت ساندویچ پانل های سقفی از مواد بادوام ترین نسبت به ساندویچ پانل های دیواری استفاده شده است. همچنین توجه به وزن، ضخامت  وشکل ساندویچ پانل های نیز یکی از مهم ترین نکات خرید پانل می باشد.

در ساخت ساندویچ پانل های سقفی طراحی به گونه ای شکل گرفته است که با دارا بودن گام های ذوزنقه ای و هم پوشانی آن ها با یکدیگر از ورود آب به داخل خانه از طریق سقف جلوگیری می شود. از همین رو از بابت رشد انواع قارچ ها و گیاهان بر روی ساندویچ پانل سقفی نگرانی نداشته باشید. زیرا این دسته از محصولات در برابر رشد هر گونه گیاه و قارچی مقاوم می باشد.

  • شرایط اقلیمی

یکی دیگر از نکات مهم در خرید ساندویچ پانل توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه ی مورد نظر برای اجرا پانل است. در هنگام انتخاب و خرید ساندویچ پانل مورد نیاز باید عواملی را نیز مد نظر قرار دهید از قبیل:

  • دمای محیطی که قرار است پروژه مورد نظر در آن جا ساخته شود.
  • آب و هوای منطقه ای که قصد دارید در آن جا دست به ساخت و ساز بزنید.
  • نوع ساختمان که آن هم بستگی به نوع فعالیت شما دارد.

  • ورقه های ساندویچ پانل

یکی از نکات مهم در خرید ساندویچ پانل توجه به ورقه های به کار رفته در آن می باشد. ورقه های ساندویچ پانل در انواع مختلفی می باشند که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد و ابلیت های گوناگون می باشد. از همین رو برای تهیه یک پانل به صرفه و مناسب با شرایط جوی منطقه ی مورد نظر توجه به ورقه های به کار رفته نیز از دیگر نکات مهم در خرید ساندویچ پانل و حتی یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت ساندویچ پانل است.

  • ورق آلوزینک: این ورق ها متشکل از آلومینیوم و روی می باشد که منعطف بوده و سهولت در جوش زدن و زنگ کردن آن از ویژگی های بارز این ورق ها می باشد. شما می توانید این دسته از ورق ها را به صورت طرح دار یا ساده تهیه فرمایید.
  • ورق گالوانیزه: این ورق ها نیز متشکل از ترکیب آلیاژ فولاد و پوششی از روی هستند که به علت ترکیبات محکم در ساخت آن ها در برابر خورندگی بسیار مقاوم می باشند. به طور معمول کاربرد آن ها در سقف های شیروانی بیشتر است و هم چنین در کانال کولر ها و ساختمان ها نیز کاربرد بسیاری دارند.
  • ورق آلومینیومی: از ویژگی های بارز آن می توان به مقرون به صرفه بودن آن، سبک بودن و منعطف بودن بالای آن اشاره کرد. بیشترین محبوبیت آن به دلیل مزایایی چون ضد آب بودن، ضد رنگ بودن و مقاوم در برابر خورنده ها می باشد.

  • لایه درونی ساندویچ پانل

در ادامه بحث نکات مهم در خرید ساندویچ پانل باید به لایه درونی آن نیز توجه داشته باشید. لایه درونی ساندویچ پانل ها نیز از چند مواد متفاوت ساخته شده است شامل موارد زیر است:

  • فوم پلی اورتان: فوم نامبرده شده عایق بسیار محکم و مقاومی در برابر فشار بالا می باشد. وجود خلل در آن سبب شده است که در برابر حرارت و صوت به عنوان یک عایق به خوبی عمل کند.
  • فوم پلی ایزوسیونات: این فوم به نسبت پلی اورتان عملکرد بهتری دارد. منظور از عملکرد بهتر این است که در برابر اشعه و حرارت بهتر عمل می کند. پس می توان گفت که در برابر شکست و آتش سوزی مقاوم می باشد. این ویژگی به سبب ساختار مولکولی محکم تر پدید آمده است.

از دیگر فوم هایی که در هسته ی میانی ساندویچ پانل به کار برده می شود می توان به موارد زیر اشاره کردک

  • فوم پلی استایرن
  • پشم شیشه
  • پشم سنگ

نکات مهم در خرید ساندویچ پانل بسیار زیاد است و توجه به آن ها می تواند شما را در خرید یک پانل مقرون به صرفه در عین دارا وبدن کیفیت بالا یاری برساند. در این مقاله سعی شده است به مهم ترین نکات در خرید ساندویچ پانل پرداخته شود. در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر از پانل ها و دریافت موارد بیشتری از نکات مهم در خرید ساندویچ پانل نیاز دارید می توانید با کارشناسان کارن سازه تماس حاصل کرده و مشاوره ی خود را دریافت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *