تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری

تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری در چیست؟

تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری: در وحله اول باید گفت که از ساندویچ پانل ها برای پوشش سقف یا دیوار استفاده می شود. شاید در گذشته فقط شاهد چند نمونه از  این سازه ها در ساختار ساختمان ها بودیم، اما امروزه به مراتب استفاده از این محصول افزایش یافته و هر روزه شاهد طیف وسیعی از کاربرد ساندویچ پانل ها هستیم. ساختار کلی این سازه بدین گونه است که دو لایه ورق فولادی در دو طرف و در مقابل یک دیگر قرار دارند و در بین این دو لایه ورق، ماده ای منعطف و عایق وجود دارد.

جنس این ورقه های فولادی می توانداز گالوانیزه، آلوزینک یا آلومینیوم باشد و ماده میانی نیز از پلیمر است. در حالت کلی ساندویچ پانل ها به دو دسته ی اصلی تقسیم می شوند:

  • ساندویچ پانل دیواری
  • ساندویچ پانل سقفی

اگر نگاهی دقیق تر داشته باشیم متوجه خواهیم شد که ساندویچ پانل های سقفی و دیواری به نوبه ی خود از لحاظ مواد اولیه به انواع دیگری تقسیم می شوند. شاید تصور بر این داشته باشید که بین ساندویچ پانل سقفی و دیواری تفاوتی وجود نداشته و هر دو از یک مواد با درصد های یکسان و با قابلیت های مشابه تولید شده اند. اما باید گفت این تصور غلطی می باشد زیرا بین هر دو تفاوت هایی وجود دارد که باعث تغییر در رفتار آن ها شده است. تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری نه تنها در نوع کارکرد آن ها بلکه در نوع متریال های به کار رفته در آن ها نیز وجود دارد.

شرکت کارن سازه عرضه کننده و تولید کننده انواع پانل های سقفی و دیواری در سطح کشور می باشد. این مجموعه با دارا بودن افراد متخصص و بهره گیری از متریال های با کیفیت توانسته است پانل هایی با کیفیت و مقرون به صرفه تولید نماید. شما عزیزان می توانید برای خرید هر گونه پانل در انواع و طرح های گوناگون به این شرکت مراجعه کرده و پس از دریافت مشاوره بهترین نوع پانل را تهیه فرمایید.

در ادامه این مقاله به بررس تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری پرداخته ایم تا بدین جهت با دید منطقی تر بتوانید خرید به صرفه ای را داشته باشید. با ما همراه باشید.

تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری

تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری

تفاوت ساندویچ پانل سقفی با دیواری

برای بررسی تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری بهتر است که هر کدام از آن ها به طور جداگانه بررسی کنیم. در ادامه به بررسی ساندویچ پانل دیواری می پردازیم تا به خوبی با تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری آشنا شویم.

ساندویچ پانل دیواری

  • ساندویچ پانل دیواری همانطور که از نام آن پیداست مختص به دیوار می باشد.
  • با توجه به ساختار کلی ساندویچ پانل ها در این دسته از پانل ها ورقه های فولادی به ضخامت 0.5 میلی متر در طرفین تعبیه شده است و دانسیته ی آن 40 کیلوگرم بر متر مربع می باشد.
  • در حالت کلی ضخامت این تنوع از ساندویچ پانل ها می تواند بین 4 تا 20 سانتی متر متغیر باشد.
  • پلی یورتان به عنوان ماده میانی، بین دو لایه ورق فولادی تزریق می شود، این ماده انعطاف پذیری زیادی را دارد که این امر باعث شده است تمامی حفره ها و منافذ ها پوشش داده شود. به تبع آن با پر کردن منافذ باعث می شود که به ورق بچسبد.

ساندویچ پانل سقفی

برای درک بهتر تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری باید به ویژگی های پانل سقفی بیز بپدازیم. در ادامه برخی از ویژگی های بارز پانل سقفی بیان شده است که شامل موارد زیر است:

  • برای پوشش سقف های از این نوع پانل استفاده می شود.
  • ضخامت تعیین شده برای این دسته از محصولات متناسب با نیاز های مشتری می باشد.
  • مدل های عرضه شده در بازار در دو نوع سه گام و پنج گام تولید می شود.
  • مدل های سه گام متناسب با شرایط و محیطی هستند که بارش در آن منطقه کم است یا در ساخت سقف ساختمان هایی که به عنوان بارانداز کاربرد ندارند.
  • در ساختمان هایی که برای سقف آن ها از مدل های پنج گام استفاده می شود از سقف به عنوان بارانداز بهره می جویند. از این مدل در مناطقی که بارندگی زیاید دارد نیز استفاده می شود.
  • در یک قیاس کلی باید گفت که مدل های پنج گام مناسب شرایط سخت است .

عمده تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری در چیست؟

در بخش های قبل به بررسی تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری از لحاظ عملکردی پرداختیم. در این بخش قرا است به بررسی تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری از لحاظ ظاهری و سایر قابلیت های آن بپردازیم.

  • ساندویچ پانل های دیواری دارای طرح و رنگ بیشتری نسبت به ساندویچ پانل های سقفی هستند.
  • از آن جهت که ساندویچ پانل های سقفی بیشتر در معرض عوامل بیرونی هستند مقاومت بالاتری نسبت به ساندویچ پانل های دیواری دارند.
  • ساندویچ پانل های سقفی دارای گام های بلند تری نسبت به ساندویچ پانل های دیواری هستند.
  • طریق اجرا و نصب ساندویچ پانل های سقفی و دیواری با یکدیگر متفاوت است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *