مراحل تجهیز کارگاه تونل

تجهیز کارگاه تونل: با افزایش جمعیت به طبع برخی از نیازها اهمیت پیدا کرده و برای رفع آن اقدامات لازم صورت می گیرد. یکی از اقداماتی که به منظور پیشبرد نیاز های افراد و پیشرفت جامعه انجام می شود ساخت و احداث تونل می باشد. تونل ها به منظور اهداف مختلفی احداث می شوند که از جمله ی آن ها می توان به تونل جادها، تونل ترانزیتی، تونل های آب، تونل های قطار و… اشاره کرد.

اما باید این نکته را حائز اهمیت شد که برای ساخت و احداث این تونل ها که مدت زمان زیادی را در بر می گیرد نیاز به برخی از تجهیزات و سازه ها به منظور استراحت کارگران و کارمندان، قرار دادن تجهیزات و ابزارآلات، استراحت و نگهداری ماشین آلات و… در الویت قرار دارد. برای تجهیز این ام نوعی از ساختمان پیش ساخته وجود دارد که با نام تجهیز کارگاه شناخته شده هستند. تجهیز کارگاه برای مکان های مختلفی انجام می شود که یکی از این مکان ها تونل ها می باشد. تجهیز کرگاه تونل را می توان اولین اولویت پیمانکاران قبل از شروع انجام کار تونل سازی دانست.

 

استفاده از تجهیز کارگاه تونل بستگی به نوع پروژه های مختلف دارد. این تجهیزات به تدارکات عملیات در زمان مشخص تعلق دارد. برای شروع کار پیمانکاران اولین گام دسترسی به تجهیزات مربوط میباشد. با تایدیه و سایر اصول از کارفرما دسترسی لارم را گرفته و با نظارت کامل پیمانگار مورد استفاده قرار میگیرد.

برای اجرای تجهیز کارگاه تونل باید اقدامات ضروری صورت گیرد که شامل موارد زیر است:

  • پیدا کردن یک شرکت متخصص دارای مهندسان فنی و ماهر
  • فراهم آورن هزینه ی مورد نظر برای تهیه ابزار آلات مورد نیاز برای تجهیز کارگاه تونل
  • تعیین مکان مناسب برای تجهیز کارگاه تونل

تجهیز کارگاه تونل بر عهده ی کیست؟

برای آن که بتوان از یک کمپ کارگاه تونل با کیفیت دارای امنیت بالا بهره مند شد باید برای ساخت آن از بهترین مواد اولیه زیر نظر مهندسان و کارشناسان متخصص استفاده کرد. تجهیز کارگاه تونل دارای اهمیت بسیاری می باشد و چه بسا جز اولین اقدامات لازمه برای ساخت تونل می باشد. درنتیجه باید به صورت اصولی ساخته شده تا بتواند مقاومت بالایی را در برابر زلزله، آتش سوزی و دیگر خطرات احتمالی داشته باشد.

از شرکت هایی که سابقه ی طولانی مدت در ساخت ساختمان های پیش ساخته، کمپ کارگری و انواع تجهیز کارگاه دارد شرکت کارن سازه می باشد. این شرکت دارای یک تیم متخصص از مهندسان و کارشناسان زبده و ماهری می باشند که در اسرع زمان با استفاده از بهترین تجهیزات و ابزار آلات مدرن اقدام به ساخت تجهیز کارگاه تونل می کند.

کارگاه تونل ساخته شده توسط شرکت کارن سازه دارای امنیت بالا می باشد و همچنین از اتاق های اختصاصی با بهترین نقشه ی طراحی ساخته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

الزامات کارگاه تونل سازی

کارگاه تونل سازی دارای اجزا و الزاماتی می باشد که قطعا یک مهندس با تجربه و خبره در دستور کار خود قرار داده و با رعایت اصول ایمنی آن ها را انجام می دهد. از جمله مهم ترین الزامات تجهیز کارگاه تونل شامل موارد زیر می باشد:

تجهیز کارگاه تونل
تجهیز کارگاه تونل
  • سیستیم روشنایی درون تونل
  • محکم کاری امنیتی مکان حفاری شده
  • بازرسی پس از عملیات آتش باری
  • وجود وسایل اطفای حریق
  • استفاده از کلا ایمنی در تونل
  • استفاده از ماسک تنفسی
  • استفاده از عینک مناسب جوشکاری
  • ایمنی سیم کشی برق
  • ایمنی حمل و نقل مواد حاصل از حفاری در تونل
  • جابه جایی هوا پس از عملیات آتش باری

هزینه تجهیز کارگاه تونل چقدر است؟

قیمت تجهیز کارگاه تونل به مواردی زیادی از جمله مدت زمان اجرا پروژه، لوازم امنیتی(از قبیل کلا، لباس و عینک)، تهیه مکان و دیگر لوازم مورد نیاز برای پیمانکارارن، مهندسین و سایر کارکنان، تهیه آب و غذا برای همه کارکنان و … بستگی دارد.

شرکت هایی بسیاری هستند که تجهیز کارگاه تونل را با قیمت های مختلف انجام می دهند اما اطمینان از امنیت و کیفیت این گونه سازه ها اثبات شده نمی باشد. اما یکی از شرکت هایی که با اطمینان خاطر می توان پروژه تجهیز کارگاه تونل سازی خود را به آن سپرد شرکت کارن سازه می باشد. این شرکت با بهره گیری از مهندسان متخصصص و ابزارآلات مدرن اقدام به تجهیز کردن تونل می نماید.

قیمت تجهیز کارگاه تونل در این شرکت به نسب دیگر شرکت های دیگر مقرون به صرفه و در عین حال دارای کیفیت بالا و امنیتی بسیار می باشد. شما می توانید با پرداخت کمترین هزینه از بهترین کمپ استراحت برای پروژه تونل سازی خود بهره مند شوید.

شما میتوانید اطلاعات و مدت زمان پروژ خود را در اختیار کارشناسان  گرو صنعتی کارن سازه قرار داده تا هزینه تجهیز کارگاه تونل سازی را اعلان و سایر خدمات مورد نطر شما را انجام دهد.

تجهیزات استفاده شده در کارگاه تونل سازی

اما برای حفاری کردن تونل هایی با وسعت زیاد همانند تونل آب بر و تونل های ترابری معمولا به جای استفاده از روش سنتی از روش مکانیزه توسط انواع ماشین آلات حفاری صورت میگیرد. مزایای استفاده از ماشین های حفاری سرعت عمل بالاو صرفه اقتصادی می باشد. بنا بر این برای تجهیز چنین کارگاهی نیاز به دستگاهای حفاری و احداث دستگاه سنگمت سازی و سایر تجهیزات دارد که در ادامه به آن میپردازیم.

 

چالزنی و آتش باری

چالزنی و آتش باری یکی از انواع ابزار آلات مربوط به تجهیز کارگاه تونل برای حفاری میباشد که مراحل روش کار آن به صورت زیر میباشد:

  • حفر چال و آماده سازی آن
  • استعمال فیلتر به چاشنی
  • چاشنی گداری
  • تمیز کردن
  • خرج گذاری
  • بستن و آتش کردن چال

برای حفر چال با توجه به نوع آن از دستگاه های متفاوتی استفاده میکند.

استفاده از چکش هیدرولیکی

چکش هیدرولیکی وسیله ای است که بر روی بیل های مکانیکی، لودر ها و.. نصب میشود و کاربرد آن در تونل های معدنی و غیر معدنی برای شکستن قطعات بزرگ سنگ و… میباشد.

ساندویچ پانل

ماشین حفاری کله گاوی

ماشین حفاری کله گاوی یا رودهدر یکی دیگر از دستگاه تجهیز کارگاه تونل است. اندازه این دستگاه کوچک میباشد و در تونل های زیرزمینی بین شهری مورد استفاده قرار میگیرد.

دستگاهی حفاری بازویی رود هدر از جمله دستگاهای حفاری موضعی میباشد. در این دستگاه کله حفاری کوچکتر از سطح مقطع حفاری میباشد. مقطع حفاری با حرکت کله که توسط بازو به بدنه متصل شده است تکمیل میشود.

 

دستگاه حفر تونل

دستگاه حفاری تونل یا TBM که معمولا به مول معروف است برای حفاری تونل های بزرگ از یک متر تا 16 متر قابل استفاده است. این دستگاه قدرت بالایی را در کندن گودال از هر نوع خاک و سنگ را دارد. دستگاه حفاری تونل یکی از مهمترین ابزارآلات تجهیز کارگاه تونل میباشد اما به دلیل صرف هزینه بالای که به این دستگاه تعلق میگیرد برای پروزه خاص و مهم استفاده میشود.

استفاده از این دستگاه به دو روش صورت میگیرد:

  • تی بی ام های مخصوص برای حفاری سنگ ها
  • تی بی ام ها مخصوص برای زمین های سست

 

شرایط تجهیز کردن کارگاه تونل

شرایط تجهیز کارگاه تونل بستگی یه موارد زیادی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره کره ایم.

  • پیمانکار بعد از تحویل گرفتن زمین مورد نظر و طبق قرار داد از قبل تعیین شده تاییدیه مهندس را گرفته و تحهیزات مربوط به کارگاه را تامین می نماید و به تاید نهایی مهندس میرساند.
  • کارفرما باید همه موارد لازم به ذکر را به پیمانکار معرفی و تجهیزات مورد نیاز را در اختیار پیمانکار قرار دهد.
  • انجام فرایند تجهیز کارگاه باید در بازه زمانی از قبل مقرر شده صورت گیرد.
  • پیمانکار باید تا پایان کار ساختمان یا مکان مورد نظر را در برابر هر گونه حوادث نظیر سیل و زلزله بیمه کند.
  • کار فرما باید پس از پایان کار وسایل مورد استفاده شده شخصی پیمان کار را طبق خرید و فروش روز محاسبه کند.

شرکت کارن سازه یکی از شرکت های با سابقه در ساخت و ساز میباشد که دارای متخصصان مجرب و با تجربه است. این شرکت در سراسر کشور خدمات متنوع با استفاده از بهترین ازارآلات و امکانات انجام میدهد.

هزینه تجهیز کارگاه تونل سازی چه مقدار است؟

قیت تجهیز کاگاه به مواردی از قبیل مدت زمان ساخت، مصرف نوع تجهیزات، تعداد کارگران و سایر امکانات که برای مهندس، پیمانکار و کارگران مهیا میشود بستگی دارد.

برای تجهیز گارگا تونل سازی چه اقداماتی باید انجام داد؟

برای تجهیز کارگا تونل سازی ابتدا انتخاب مهندس از شرکت معتبر، مهیا کردن هزینه کامل برای ساخت تجهیز کرگاه تونل سازی و خرید بهترین تجهیز برای رونق کار و انتخاب زمین مناسب میباشد شرکت کارن سازه یکی از معتبر ترین شرکت و از مهندسین مجرب که سالهاست در کار تولید و ساخت و ساز میباشد پس با خیال آسوده از این شرکت برای موارد لازم خویش کمک بگیرید.

شرایط کارگاه تونل سازی چگونه است؟

شرایط کارگاه تونل سازی برمیگرده به همکاری همه جانبه مهندس و پیمانکار که در ابتداپیمانکار با اجازه و تاید مهندس همه موارد را بر عهده میگیرد و تمام موارد را از جمله بیمه را انحام میدهد مه در زمان حوادث طبیعی دچار خسارت نشود در نهایت با رضایت مهندس پروژه را کامل و آماده تحویل میدهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *