ساندویچ پانل

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل ( sandwich panel) یکی از اجزای اصلی و اساسی یک ساختمان عایق بندی آن می باشد که با استفاده از تجهیزات مختلف و مصالح گوناگون انجام می شود. عایق بندی ساختمان انواع مختلفی دارد که از پرکاربردترین نوع این عایق ها ساندویچ پانل می باشد که به دلیل مقاومت بالایی که در برابر رطوبت و حرارت دارند جایگزین مناسبی برای مصالح سنتی هستند.

ساندویچ پانل ها دارای انواع مختلفی هستند که بر اساس کاربرد و نوع عایق بندی که دارند در دسته های مخصوصی تقسیم بندی می شوند. Sandewich Panel در حالت کلی در دو نوع سقفی و دیواری تولید می شوند اما شایان ذکر است هر کدام از آن ها با توجه به نوع عایقبندی و هم چنین نوع ورقه های پوشاننده دارای انواع مختلفی می باشند.

ساندویچ پانل کارن سازه

پانل ها سازه هایی پیش ساخته ی چند لایه متصل به هم متشکل از ترکیباتی سبک هستند که همانند یک ساندویچ از دو طرف توسط دو ورق پوشانده شده است. به دلیل همین شکل ظاهری آن به یک ساندویچ به آن ساندویچ پانل یا ساندویچ پنل گفته می شود. پانل ها اولین بار سال ۱۹۳۰ تولید شدند و در همان زمان برای ساخت بدنه هواپیما و قطار کاربرد داشتند. ولی به مروز زمان این کاربردها گستردگی پیدا کردند، به گونه ای که امروزه استفاده از ساندویچ پانل انتخاب اکثر افراد و کارفرمایان برای پروژه است.

امروزه استفاده از پانل ها به دلیل سبک بودن، قابلیت حمل آسان، نصب سریع و از همه مهم تر قیمت مناسبی که به همراه دارد رونق پیدا کرده است. از دیگر عواملی که باعث محبوبیت معماران به این سازه شده است مقاومت بالای آن به تغییرا دمایی، تنش های لرزه ای، حرارت، نفوذ رطوبت، ضد آتش و همچنین عایق صدا بودن آن می باشد که سبب افزایش طول عمر ساختمان است.

کیفیت پنل ها با توجه به نوع لایه میانی استفاده شده در آن تعیین می شود؛ البته که لایه‌ های درونی و بیرونی و فوم میانی نیز بر کیفیت پنل تاثیر گذار هستند. گروه صنعتی کارن سازه تولید کننده و عرضه کننده انواع ساندویچ پنل به سراسر کشور می باشد. این شرکت دارای پیشرفته ترین و مدرن ترین خطوط تولید است که تمامی محصولات آن دارای نشان استاندارد ملی و گواهینامه بین الملی هستند.

خرید ساندویچ پانل به قیمت کارخانه 

شرکت کارن سازه سالیان طولانی است که در زمینه فروش ساندویچ پنل ها فعالیت داشته و با عرضه محصولات با کیفیت به برندی معتبر و قابل اعتماد در بین مشتریان خود تبدیل شده است. فروش ساندویچ پنل در این شرکت به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می شود.
  • بدین صورت که در فروش ساندویچ پنل به صورت غیر مستقیم از طریق وب سایت یا شماره های تماس انجام شده و مشتریان به صورت آنلاین می توانند سفارش خود را ثبت کنند و از تخفیفات ویژه ای که این شرکت برای مشتریان خود در نظر گرفته اند بهره مند شوند.
  • در فروش ساندویچ پانل به صورت مستقیم در واقع از طریق نمایندگی فعال یا کارخانه انجام می شود.

البته توجه داشته باشید که قیمت ساندویچ پانل در هر دو صورت برابر با قیمت کارخانه بوده و هیچ واسطه ای در این میان وجود نخواهد داشت. گروه صنعتی کارن به دلیل فروش ساندویچ پانل به صورت مستقیم و بدون واسطه توانسته است به برندی معتبر و قابل اعتماد تبدیل شود.

فروشندگان و افرادی که در زمینه نصب و فروش ساندویچ پانل فعالیت دارند، می توانند شرایط لازم جهت دریافت نمایندگی را مطالعه کنند و اگر واجد شرایط بودند با گروه صنعتی کارن سازه همکاری کنند. به این صورت که نماینده فروش محصولات کارن سازه در شهر خود باشند.

ساندویچ پانل

خرید ساندویچ پانل کارن سازه

خرید در همه زمینه از مهمترین گام به شمار می آید که می بایست در این زمینه دقت بالایی را به عمل آورید. می توان گفت بعد از انتخاب محصول و کسب اطمنان از کیفیت آن دقت در خرید نیز داشته باشید. اما در برخی مواقع ممکن است محصول بی کفیت را با قیمت بالایی خریداری کنید پس دقت داشته باشید که دچار خسارت مالی نشوید.دلیل این که به این امر توجه لازم را داشته باشید این است که سازندگان سازه در عصر جدید از ساندویچ پانل در زمینه های مختلف نهایت استفاده را می برند.

این به آن معناست که شرکت های زیادی به تولید ساندویچ پانل می پردازند قبل از اقدام به خرید ساندویچ پنل بهتر است چند سوال را مطرح کرده و با توجه به پاسخ آنها معتبرترین مرکز خرید و فروش ساندویچ پانل  را پیدا کنید.

  • چند سال سابقه فروش ساندویچ پانل دارند؟
  • شرکت مورد نظر مجوز فعالیت دارد؟
  • در تولید پانل ها از متریال با کیفیت استفاده می کنند؟
  • محصولات و خدمات شرکت مورد نظر دارای ضمانت نامه هستند؟
  • ساندویچ پانل ها با چه قیمتی به فروش می رسند؟
  • در صورت خرید پانل به تعداد بالا تخفیف می‌ دهند؟

همچنین توجه داشته باشید که کارن سازه امکان خرید اینترنتی ساندویچ پانل را برای مشتریان خود فراهم کرده است. شما با سفارش آنلاین از طریق فرم تماس و تماس تلفنی می توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری و هیچ گونه اتلاف زمان محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و یا از مشاوران ما برای انتخاب محصول کمک بگیرید و سپس اقدام به انتخاب محصول مناسب کرده و آن را سفارش دهید. در صورت داشتن هرگونه سوال و یا مشکل در این زمینه می تواند با شماره های درج شده تماس بگیرید تا کارشناسان ما با کمال میل شما را راهنمایی کنند.

 قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل (sandwich panel)

تعیین قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل به جنس لایه های درونی و بیرونی و فوم میانی آن بستگی دارد.‌ البته موارد دیگر مانند نوع پنل، رنگ و طرح، متراژ و… موثر هستند. از شرکت های تولید کننده و فروش سازه های ساختمانی، شرکت کارن سازه است. این شرکت عرضه کننده انواع ساندویچ پنل ها در طرح ها و رنگ های گوناگون است که با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه به تمامی مشتریان خود در سراسر کشور ارائه می دهد.

این شرکت علاوه بر ارائه مناسبترین قیمت ساندویچ پانل، تخفیفات ویژه ای را نیز در کنار آن قرار داده است تا با کمترین هزینه بتوانید از بهترین و با کیفیت پنل موجود در ایران بهره مند شوید. در جدول زیر می توانید قیمت انواع ساندویچ پانل در ضخامت های متفاوت را مشاهده کنید:

نام کالانوع ورق
ساندویچ پانل سقفی 4 سانتی ورق های گالوانیزه/آلوزینک/آلومینییوم
ساندویچ پانل دیواری 4 سانتی ورق های گالوانیزه/آلوزینک/آلومینییوم
ساندویچ پنل سقفی 5 سانتی ورق های گالوانیزه/آلوزینک/آلومینییوم
ساندویچ پنل دیواری 5 سانتی ورق های گالوانیزه/آلوزینک/آلومینییوم
ساندویچ پنل سقفی 6 سانتی ورق های گالوانیزه/آلوزینک/آلومینییوم
ساندویچ پنل دیواری 6 سانتی ورق های گالوانیزه/آلوزینک/آلومینییوم
ساندویچ پنل سقفی 8 سانتی ورق های گالوانیزه/آلوزینک/آلومینییوم
ساندویچ پنل دیواری 8 سانتیورق های گالوانیزه/آلوزینک/آلومینییوم
ساندیچ پنل سقفی 10 سانتیورق های گالوانیزه/آلوزینک/آلومینییوم
ساندویچ پنل دیواری 10 سانتیورق های گالوانیزه/آلوزینک/آلومینییوم
ساندویچ پنل سقفی 12.5 سانتی ورق های گالوانیزه/آلوزینک/آلومینییوم
ساندویچ پنل دیواری 12.5 سانتی ورق های گالوانیزه/آلوزینک/آلومینییوم
ساندویچ پنل سقفی 15سانتیورق های گالوانیزه/آلوزینک/آلومینییوم
ساندویچ پنل دیواری 15سانتیورق های گالوانیزه/آلوزینک/آلومینییوم

لیست قیمت ساندویچ پانل پلی اورتان

اندازه ساندویچ پانل پلی اورتانقیمت ساندویچ پانل پلی اورتان
ساندویچ پانل 4 سانت پلی اورتان دیواری450.000 تومان
ساندویچ پانل 4 سانت پلی اورتان سقفی460.000 تومان
ساندویچ پانل 5 سانت پلی اورتان دیواری480.000 تومان
ساندویچ پانل 5 سانت پلی اورتان سقفی490.000 تومان
ساندویچ پانل 6 سانت پلی اورتان دیواری510.000 تومان
ساندویچ پانل 6 سانت پلی اورتان سقفی520.000 تومان
ساندویچ پانل 8 سانت پلی اورتان دیواری570.000 تومان
ساندویچ پانل 8 سانت پلی اورتان سقفی570.000 تومان

عوامل موثر در تعیین قیمت ساندویچ پانل عبارتند از:

  • جنس ورق پانل
  • ضخامت ورق ساندویچ پانل
  • نوع ساندویچ پانل 
  • دانسیته فوم استفاده شده پانل ساندویچی
  • ضخامت فوم به کار رفته
  • جنس لایه های درونی و بیرونی
  • فصول سال (تابستان و بهار افزایش قیمت دارند)
  • مسافت حمل و نقل
  • ابعاد پانل و…

محاسبه آنلاین ساندویچ پانل

محاسبه متراژ و تعداد ساندویچ پنل (sandwich panel) از عوامل مهم و تاثیر گذار در برآورد بودجه مورد نیاز پروژه های گوناگون با ساندویچ پنل است. این ویژگی در قیمت ساندویچ پانل و کابرد آن تاثیر می گذارد. فرمول محاسبه متراژ ساندویچ پنل سقفی از ضرب طول و عرض آن در 1.07 حساب می شود. برای ساندویچ پانل دیواری نیز طول و عرض را در 1.16 ضرب می کنیم. برای  اطلاع از متراژ مورد نیاز برای اجرای ساندویچ پانل می توانید از جدول زیر کمک بگیرید:

ایمنی در ساندویچ پانل

اصول ایمنی – پنجره ها
توجه به ایمنی ساندویچ پانل ها موضوع مهمی است که باید به آن دقت شود. این پانل ها با توجه به انواع مختلفی که دارند و در زنگ و طرح های متنوع تولید می شوند می توان از آنها در پوشش اسکلت سوله نیز استفاده کرد.

از آنجایی که ساندویچ پانل ها گستردگی فراوانی در زمینه های مختلف دارد، نصب آن بسیار مهم است و باید ایمنی در کار کاملا رعایت شود. این موضوع هم در نصب و هم در تولید پنل ها اهمیت دارد به گونه ای که اگر هنگام تولید کوچکترین اشکالی در برش صفحات، مواد بکار رفته و… وجود داشته باشد، پنل به شدت آسیب می بیند و خطراتی در پی خواهد داشت.

در داخل ساندویچ پانل این امکان وجود دارد که از انواع مختلف پنجره ها استفاده نمود. ولی باید توجه کرد کدام پنجره ها باعث بالا بردن ضریب ایمنی ساندویچ پانل می شود. در ساخت هر نوه سازه ای وجود پنجره یا دریچه ضروری است و نباید آن را بی اهمیت دانست.

مهندسان حوزه ساخت و ساز این موضوع را بیان کرده اند که امروزه امکان تطبیق انواع پنجره ها با ساندویچ پانل ها فراهم شده است و می توان سه نوع رایچ پنجره ها را داخل پانل ها قرار داد. اما توجه داشته باشید این کار باید توسط متخصص انجام شود زیرا نصب آن الزاماتی دارد که باید رعایت شود.

انواع ساندویچ پانل (Type of sandwich panel)

ساندویچ پنل ها را براساس نوع عایق و نوع کاربرد آن ها تقسیم بندی می کنند که در ادامه به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت:

ساندویچ پانل دیواری

پانل های دیواری در واقع یک عایق حدا کننده و پوشاننده دیوار هستند که به صورت عمودی در زیر سازه نصب می شود. لبه های پانل دیواری نیز به صورت نر و مادگی طراحی شده اند که با قرار گیری در یکدیگر باعث جفت شدن ودرزبندی پانل می شود تا نفوذ هر گونه رطوبتی را به پانل و سطح زیرین جلوگیری کند. ضخامت پانل دیواری در حدود ۲ الی ۲۰ سانتی متر و ابعاد آن به عرض ۱۱۴ و طول ۱ الی ۱۲ متر با توجه به نوع کاربرد آن متغیر است و در قالب های ساده، مینیاتور یا صاف طراحی می شود.

از کاربرد این پنل ها می توان به استفاده در دیوار سوله، ساختمان مسکونی و اداری، انبار و کارگاه، باشگاه، سردخانه و… اشاره کرد. سردخانه هایی که بالای صفر هستند معمولاً پنل های با ضخامت ۱۰ سانتیمتر به کار می برند. و برای سردخانه هایی که زیر صفر هستند ساندویچ پنل های با ضخامت ۱۵ یا ۱۰ سانتی متری مناسب می باشند. پنل هایی که ضخامت آن ها ۲ و ۴ سانتی متر باشد برای پارتیشن بندی و دیوار کارگاه یا انبار مناسب هستند.

ساندویچ پانل سقفی

از پانل های سقفی به جهت پوششی مناسب برای سقف سازه های فلزی مانند سوله ها یا امکان مسقف و شیروانی دارد استفاده می کنند. ضخامت پال های سقفی در حدود 2 الی 20 سانتی متر است و عرضی 108 سانتی متری و طولی ما بین 1 تا 12 متر را دارا می باشند. پانل های سقفی را بر خلاف پانل های دیواری به دلیل احتمل افزایش میزان تحمل بار و هم چنین نوع قرار گیری آن در ساختمان صورت گام دار طراحی می کنند که به شکل ذوزنقه بوده و با توجه به کاربرد آن در دو نوع 3 گام و 5 گام می باشد.

از طرفی هنگام نصب آن نیز لبه های پانل را به صورت اورلپ توسط نوار چسب مخصوص، اسپری فوم پلی اورتان و ورق فلاشینگ بر روی یکدیگر قرار می دهند تا در اثر تابش مستقیم نور خورشید یا تغییرت دمایی و نفوذ آب به خوبی درزبندی شود.

ساندویچ پنل های سقفی کاربرد فراوانی در سقف سوله دارند و در ضخامت های ۴ الی ۱۰ سانتی متری تولید می شوند. پنل های سقفی در مقایسه با سایر پنل ها تفاوت ظاهری دارند و به گونه ای تولید می شوند که از ورود آب از طریق سقف به داخل سازه جلوگیری کنند. به طوری که هنگام استفاده بر روی سر سخت هیچ گونه شکافی به وجود نیاید تا رطوبت باران و برف برف برای ورود راه پیدا نکنند و بر روی آن به سمت زمین جاری شوند.

نکته: نصب ساندویچ پانل های سقفی و دیواری با نصب سایر پنل ها تفاوت دارد و باید حتما توسط متخصص این کار صورت بگیرد تا به درستی در جای خود نصب شوند و آسیب نبینند.

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سردخانه ای

مشخصات فنی موثر در قیمت ساندویچ پانل سردخانه ای، ضخامت محصول می باشد. معمولا پانل های سرد خانه ای با ضخامت 8 تا 20 سانتی متر و ترکیبی از فوم عایق و ورق فلزی تولید می شوند. اما در برخی از کاربرد های خاص از پشم سنگ استفاده می کنند. ساندویچ پنل بهترین گزینه در تولید سردخانه می باشد و در مدل های شیاردار تولید می شود.

در تولید ساندویچ پنل های سردخانه ای می توان از ورق گالوانیزه، ورق آلوزینک و ورق آلومینیوم استفاده کرد که این ورق ها با توجه به درخواست مشتری برای تولید انتخاب می‌ شوند. برای تولید ساندویچ پنل غیر سردخانه‌ ای، ورق های فولادی رنگ شده و نایلون مناسب هستند. همچنین در تولید این نوع ساندویچ پنل عایق پلی اورتان استفاده می شود و در تولید سایر پنل ها عایق های پلی استایرن، پشم شیشه، چوب و یا پشم سنگ کاربرد دارند.

ورق آلوزینک به دلیل اینکه یک نوع آلیاژ فلز است و در ساخت آن از ترکیب آلومینیوم سیلیکون و روی استفاده می شود ساخت سردخانه پوشش بیرونی سازه اولویت بیشتری دارد. استفاده از آلومینیوم در آن باعث می شود تا ورق در برابر هر گونه به خوردگی، ضربه و اکسایش مقاومت بالایی داشته باشد.

معمولاً در ساخت سردخانه فوم پلی یورتان کاربرد دارد. پلی اورتان از ترکیب ایزوسیانات و مواد شیمیایی پلی یول ساخته می شود و دارای خلل ریزی هستند که وجود این فلز باعث می شود عایق صوتی و حرارتی خوبی به شمار برود. همچنین استفاده از فوم پلی یورتان در ساندویچ پانل باعث می شود تا از ورود باران و رطوبت به داخل سازه جلوگیری کند. این فوم خاصیت ضد حریق بودن دارد و در برابر آتش مقاوم است.

ساندویچ پانل سردخانه ای

ساندویچ پانل اتاق تمیز

کلین روم یا اتاق تمیز، همانطور که از نام آن پیداست باید محیطی عاری از هرگونه باکتری، قارچ، میکروب، گرد و غبار و بخار مایعات باشد زیرا از این اتاق، جهت تولید و تحقیقات علمی و صنعتی استفاده می شود. از آن جایی که این اتاق ها بسیار حساس هستند برای ورود به آنها باید نکات بهداشتی را رعایت کرد. ساندویچ پانل ها به دلیل ویژگی هایی که دارند از جمله بهداشتی بودن، تمیز بودن، وزن پایین، مقاومت در برابر مواد های شیمیایی و… در اتاق تمیز کاربرد دارند. همچنین عایق خوبی هستند و موجب می شوند دما تغییر نکند.

ساندویچ پانل نسوز

همانطور که از نام این پنل پیداست غیر قابل اشتعال است و در مقابل حرارت های شدید مقاوم هستند، ولی در تماس مستقیم با آتش دچار آسیب می شود و پس از این که آتش فروکش کرد، آتش پنل نیز خاموش می شود. دقت فرمائید این نوع پنل ذوب نمی شود. به این صورت از شعله ور شدن آتش جلوگیری می کند. این نوع پانل ها برای استفاده در سقف، دیوار و کف سازه مناسب هستند.

اما نوع دیگر که پانل های ضد حریق نام دارند در برابر آتش سوزی بسیار مقاوم هستند و بیشتر در کوره ها استفاده می شوند. در تولید پانل ضد حریق پشم سنگ استفاده می شود به همین علت است که مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی دارند.

ساندویچ پانل نسوز

ساندویچ پانل نسوز

ساندویچ پانل پلی یورتان

پنل پلی یورتان به دلیل ویژگی های منحصر بفردی که دارد یکی از پرکاربردترین ساندویچ پنل ها به شمار می رود. برخی مزایای این پنل عبارتند از عایق صوتی، عایق حرارتی، وزن کم،‌ قیمت مقرون بصرفه، مقاوم در برابر رطوبت، باران و برف و… عایق بندی این پانل ها از طریق دو روش PIR و PUR همراه با گاز B141 صورت می گیرد.

ساندویچ پانل پشم سنگ

بازالت ماده اولیه این پنل است که یکی از سنگ های آذرین به شمار می رود. پشم سنگ بسیار نرم است و به شکل لایه لایه در هم قرار می گیرند، برای اینکه درون پانل گسسته نشوند آنها را میان دو ورق مکعب مستطیل قرار می دهند تا استحکام لازم را بدست آورد. ویژگی بارز این پنل ها خاصیت ضد حریق بودن آنها است. این خاصیت به دلیل وجود پشم سنگ در تولید آنها است. این نوع پانل ها در ساختمان های صنعتی برای سقف و دیواره های خارجی کاربرد دارند.

ساندویچ پانل xps

در تولید ساندویچ پانل های xps مانند انواع دیگر پانل از دو لایه ورق تشکیل شده است که میان آنها فوم اکس پی اس تزریق می شود. دانسیته این پانل ۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب است و فشردگی بالایی دارد. در دو نوع سقفی و دیواری عرضه می شوند. کیفیت ساندویچ پانل اکس پی اس با ساندویچ پانل پلی اورتان تقریباً یکسان است اما هزینه کمتری دارد. یکی از ویژگی‌ های این پانل که باعث شده است در ساختمان سازی طرفداران زیادی داشته باشد، خاصیت عایق بودن آن در برابر رطوبت و حرارت است.

این ویژگی باعث می شود در مقابل هرگونه رطوبت، باد و باران و حرارت مقاومت بسیار بالایی داشته باشد و یکی از بهترین جایگزین های مصالح سنتی به شمار برود. از کاربرد ساندویچ پنل های xps می توان به استفاده از آنها در انبار، سردخانه، سیستم تهویه، کانکس، سازه های فلزی، ساختمان های صنعتی و سوله اشاره کرد.

ساندویچ پانل اکونومی

پانل های اکونومی نوع جدیدی از ساندویچ پانل ها هستند که قیمت‌ های بسیار مناسبی دارند و تمام ویژگی و مزایای ساندویچ پانل ها را دارا می باشند و معمولاً برای سازه هایی که نیازی به عایق بندی نیست ساندویچ پانل اکونومی یکی از مناسب ترین گزینه ها است‌.

پانل های اکونومی معمولا در ضخامت ۴ سانتی متر تولید می شوند و روی آن ها از ورق های رنگی گالوانیزه و زیر آن ها از کاغذ های ضد آب استفاده می کنند. به دلیل قیمت پایینی که دارند برای پروفیل سقف شیروانی جایگزین مناسبی به شمار می روند. همچنین به دلیل استفاده از کاغذ ضد آب در تولید آن این پانل در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاومت بالایی دارد. از دیگر مزایای ساندویچ پانل اکونومی می‌ توان به مقاومت بالا در برابر پارگی و ضربه و فشار، سازگاری با محیط زیست، مقاوم در برابر آتش، وزن سبک و… اشاره کرد.

انواع عایق های بیرونی ساندویچ پانل

جنس لایه بیرونی ساندویچ پنل ها چهار نوع هستند و پنل ها بر این اساس طبقه بندی می شوند:

  • یکرو ورق یکرو فویل
  • یکرو ورق یک رو کاغذ
  • دورو فویل
  • دو رو نایلون

انواع عایق های درونی ساندویچ پانل

پنل ها با توجه به جنس لایه درونی در چهار دسته طبقه بندی می شوند که عبارتند از:

  • فوم پلی اورتان
  • فوم پلی ایزوسیانات
  • فوم پلی استایرن
  • پشم شیشه یا پشم سنگ

فوم پلی اورتان تشکیل شده است از مواد پلی یول و کاتالیزور. این فوم یک عایق بسیار خوب حرارتی و صوتی به شما می رود و دانسیته آن ۴۰ کیلوگرم بر متر مربع است. ساندویچ پنل هایی که با فوم پلی اورتان تولید شوند ویژگی و مزایای بالایی دارد. به طور مثال مقاومت بالایی در برابر فشار، ضربه، شرایط آب و هوایی و… دارند. به طوری که فوم پلی یورتان در کشور یکی از بهترین متریال تشکیل دهنده پنل ها شناخته شده است. استفاده از هر کدام این فوم ها باعث می شود بازدهی پنل ها در موقعیت های مختلف بیشتر شود.

پانل های ساخته شده از فوم عایق پلی یورتان دارای دانستیه ی بالایی بوده و پیوند مولکولی قوی که دارند موجب چسبیدن به لایه های فلزی و غیر فلزی بدون نیاز به چسب اضافه می شود. این پانل ها مقاومت بسیار بالایی را در برابر حرارت و رطوبت داشته و در برابر آتش خاصیت نسوز دارد.

فوم ایزوسیانات نوع پیشرفته فوم پلی اورتان است که از همه نظر بهبود یافته است. استفاده از فوم ایزوسیانات در تولید فروش ساندویچ پانل موجب می شود که پنل مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت، اشعه و آتش سوزی داشته باشد. از دیگر مزایای این فوم جهت تولید پنل می‌ توان قیمت مناسب، عملکرد بهتر، مصرف انرژی پایین، تسریع در فرایند تولید، عدم جذب رطوبت و آب، طول عمر بالا و… اشاره کرد.

فوم پلی استایرن عایق های مناسبی در برابر رطوبت و حرارت می باشند و از پر فروش ترین پانل های موجود به دلیل قیمت مناسبی که دارند می باشند. پانل های پلی استایرن را می توان در ضخامت های گوناگون بنابر خواسته ی مشتریان تولید کرد.

انواع زیرسازی ساندویچ پانل

برای زیرسازی پنل های ابتدا باید آهن کشی پروفیل ها بصورت ۹۰*۹۰ یا ۸۰*۸۰ انجام شود. پس آهن کشی، باید پانل ها به صورت افقی در فاصله مناسب یعنی حدود یک و نیم سانتی متر، کاملا دور تا دور سازه گرفته بگیرند و به کمک پیچ های مخصوص پرچ کاملا در جای خود محکم شوند.

ما دو نوع زیر سازی داریم که هر کدام از آنها شرایط خاص خود را دارند؛ در ادامه به آنها می پردازیم:

  • زیرسازی ساندویچ پانل دیواری
  • زیرسازی ساندویچ پانل سقفی

انواع زیرسازی ساندویچ پنل دیواری

  • نر و مادگی
  • پیچ مخفی

ساندویچ پنل های دیواری نر و مادگی دارای شیار هایی هستند که برای نصب به صورت نر و ماده در یکدیگر قرار می‌ گیرند و پیچ داده می‌ شوند. نصب حتماً باید توسط متخصص انجام شود زیرا بعد از این که پانل ها در جای خود قرار گرفتند باید به کمک پیچ سرمته گالوانیزه آنها را محکم کرد.

جهت نصب پانل دیواری پیچ مخفی باید زیر سازی را به کمک پروفیل های فلزی انجام داد و سپس زیرسازی را به کمک پیچ سرمته به پانل وصل کرد. در ساندویچ پنل دیواری ساده پیچ سرمته مشاهده می شود ولی در پیچ مخفی، پیچ ها قابل مشاهده نیستند. پانل دیواری پیچ مخفی در دیوار سوله، کارخانه، سردخانه و دیگر صنایع کاربرد دارد.

زیرسازی ساندویچ پانل سقفی

زیرسازی باید با توجه به ساختار روی سقف و فاصله میان تکیه گاه اصلی انجام شود. مرحله بعد جهت زیرسازی، ساندویچ پنل بر روی پرلین نصب شده در سقف جایگذاری می شود.

نکته: به ازای هر متر مربع ساندویچ پانل سقفی باید یک پیچ سرمته گالوانیزه به کار رود.

تعریف دانسیته یا همان چگالی ساندویچ پنل

در زمینه پانل ها حتماً به کلمه دانسیته برخورد کرده اید. حال ما می خواهیم به تعریف آن بپردازیم:

دانسیته یا همان چگالی، یک واحد اندازه گیری برای میزان فشردگی پانل است. تعریف دیگر آن را می توان اینگونه بیان کرد که دانسیته میزان فضای خالی میان اجزای تشکیل دهنده پانل را مشخص می کند. چگالی از تقسیم جرم بر حجم به دست می آید و واحد اندازه گیری آن کیلوگرم بر متر مکعب می باشد. برای اینکه این موضوع به درستی درک شود دانسیته جسم را با دانسیته آب مقایسه می کنیم، در صورتی که دانسیته جسم بیشتر از از چگالی آب باشد آن جسم در آب غرق می شود و اگر میزان آن کمتر از چگالی آب باشد شناور می ماند.

روش های تولید ساندویچ پانل

پانل ها از دو روش کانتینیوز (پیوسته) و دیسکانتینیوز (غیر پیوسته) تولید می شوند.

  • در روش اول، که به آن روش پیوسته گفته می شود؛ تمامی مواد اولیه که شامل ورق گالوانیزه و چسب فوم هستند از یک طرف دستگاه وارد و از طرف دیگر دستگاه، محصول با اندازه مورد نظر خارج می‌ شوند
  • در روش غیر پیوسته مرحله به مرحله فرآیند تولید پیش می رود. به عبارتی خط تولید از یکدیگر جدا هستند.

روش دیسکانتینیوز دارای دو روش پلی اورتان و پلی استایرن است‌.

  • در روش پلی اورتان باید برای شروع کار ورق ها با دستگاه مخصوص برش داده شوند. مرحله بعدی باید به صورتی که وسط ورق ها خالی باشد درون قالب خود قرار بگیرند. در مرحله بعد میان دو ورق داخل دستگاه فوم پلی اورتان تزریق می شود. هنگامی که فوم خشک شد آن را از قالب در می آورند و محصول آماده می شود.
  • در روش پلی استارین باید فوم پلی استارین و ورق گالوانیزه در اندازه های مورد نظر برش داده شوند و سپس با یک چسب مخصوص آن ها را به هم چسباند، پس از این کار باید با دستگاه پرس شوند و در انتها منتظر ماند تا خشک شوند.

ویژگی های ساندویچ پانل

همانطور که در بالا اشاره کردیم ساندویچ پنل ها انواع متفاوتی دارند و برای هر مکانی مناسب هستند. تنوع رنگ و طرح بالای آن باعث شده است که با هر سلیقه ای سازگار باشد و کارفرمایان برای پروژه خود، آن را انتخاب کنند. حال قصد داریم به ویژگی های ساندویچ پانل بپردازیم:

ویژگی بارز پانل ها را می توان وزن پایینی که دارند بیان کرد. به دلیل استفاده از فوم عایق فشرده در لایه درونی وزن بسیار سبکی دارند و حمل و نقل آنها به راحتی انجام می شود، همچنین نصب پانل ها به مدت زمان زیادی لازم ندارد و در کوتاه ترین زمان قابل اجرا هستند.

ساندویچ پانل ها جهت نصب باید به محل مورد نظر منتقل شوند و از آنجایی که وزن سبکی دارند انتقال آنها بدون دردسر و سریع انجام می شود. اما دقت فرمایید که وزن پایین پانل هیچ تأثیر بدی بر روی استحکام سازه نمی‌ گذارد و بلعکس سبک بودن آن موجب می‌ شود سازه در برابر هرگونه فشار و ضربه، سرما و گرما و… مستحکم باشد. از دیگر ویژگی هایی که باعث شده است ساندویچ پانل طرفداران زیادی داشته باشد، خاصیت عایق صوتی و حرارتی بودن آن است که در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی بسیار عالی هستند.

یکی دیگر از ویژگی های آنها کم بودن هزینه تعمیر و نگهداری است. ساندویچ پانل در برابر حشرات موذی و مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارد و دچار پوسیدگی یا خورندگی نمی شود در صورتی که سایر مصالح ساختمانی این ویژگی را ندارند و ممکن است در مدت زمان کوتاه دچار آسیب شوند و هزینه تعمیر بالایی در پی خواهند داشت. ولی این ویژگی پانل ها، هزینه های مربوط به تعمیر را تا حد زیادی کاهش داده است. همچنین هزینه خرید ساندویچ پانل با توجه به کاربردهای گسترده‌ و مزایایی که دارند، بسیار مناسب است.

ساندویچ پانل ها برای هر گونه شرایط آب و هوایی مناسب هستند و در برابر گرما و سرما، باد و طوفان، رطوبت، باران و برف دوام بالایی دارند.

گروه صنعتی کارن سازه انواع ساندویچ پانل را با بهترین کیفیت و استفاده از متریال های مرغوب تولید می کند و این اطمینان را به شما می دهند که تا مدت های طولانی می توانید از ساندویچ پانل های این شرکت استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شماره تماس کارن سازه

شماره تماس کارن سازه

اجزای تشکیل دهنده ساندویچ پانل

اجزاء تشکیل دهنده ساندویچ پانل را می توان به دسته های زیر تقسیم نمود:

◊ ورق آلومینیوم: ورق های نازک به ضخامت ۲/۰ تا ۲ میلیمتر می باشند که قابلیت انعطاف پذیری را دارا می باشند و ضد خورندگی توسط حشرات موذی است. از ویژگی های بارز ورقه های آلومینیومی می توان به سبک بودن، ضد رنگ بودن و منعطف بودن آن اشاره نمود. یکی از دلایل پز طرفدار بودن پانل های آلومینیومی تنوع در رنگ بندی آن ها می باشد که بیش از 40 رنک امکان تولید دارد.

◊ ورق گالوانیزه: ورق هایی ساخته شده از فولاد آهن که دارای ضخامتی در حدود ۷۰ تا ۱۳۰ سانتی متر هستند. این ورق ها وزن سبکی را دارا می باشند ضد خورندگی حشرات هستند. در سطح ورقه های گالوانیزه یک لایه ی نازک از فلز روی قرار می گیرد، این امر باعث می شود مقاومت سطحی ورقه در برابر زنگ زدگی و خوردگی افزایش یابد.

گالوانیزه کردن ورقه ها از راه های گوناگونی امکان پذیر است اما رایج ترین روش غوطه ور سازی ورق است.

◊ ورق آلوزینک: ورقی است ساخته شده از ترکیبات آلومینیوم، روی و سلیکون که به صورت رولی بوده و ضخامتی در حدود ۷۰ تا ۱۳۰ سانتی متر را دارا می باشند. این ورق همانند دو مورد دیگر دارای خاصیت ضد خورندگی و زنگ زدگی است. ورقه های آلوزینک در بازار با نام های گالوالوم و زیکالوم نیز شناخته می شوند. از ساندویچ پانل های ساخته شده توسط این ورق بیشتر در محیط های اسیدی یا مناطقی با آب و هوای مرطوب استفاده می شود.

◊ فوم عایق: عایق میانی شامل فوم پلی یورتان، پلی استایرن، پشم شیشه، پشم سنگ و xps سایت که خاصیت ضد حریق را دارا می باشند.

( نکته: طبق اصول استاندارد، باید فوم به طور یکنواخت در بین ورقه ها تزریق شود. در صرتی که هنگا تزریق فوم مقداری هوا به داخل آن راه یابد به مرور زمان به ساندویچ پانل آسیب می رساند و کیفیت و طول عمر آن را از بین می برد.)

مزایای ساندویچ پانل ها

از مزایای پانل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقرون به صرفه
  • دارای عمر بالا
  • مقاومت در برابر فشار بالا
  • دارای چسبندگی بالا فوم به عایق
  • دارای مقاومت شیمیایی
  • دارای وزن سبک
  • قابلیت بازیافت
  • قابلیت شستشو
  • هزینه نگهداری پایین
  • اجرا و حمل و نقل آسان
  • عایق خوب در برابر صدا
  • مقاومت بالا در برابر آتش
  • مناسب برای اقلیم های مختلف
  • مقاوم در برابر هرگونه میکروب، قارچ و باکتری
  • دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت و حرارت

دلایل برتری ساندویچ پانل بر مصالح ساختمانی

  • وزن سبک

همانطور که اشاره کردیم ساندویچ پنل ها وزن سبکی نسبت به سایر مصالح ساختمانی دارند و این امر باعث شده است طرفداران زیادی پیدا کند. امروزه برای کارفرمایان ساخت سازه های سبک اولویت دارد به همین دلیل ساندویچ پنل را در دور و اطراف خود زیاد مشاهده می کنید. وزن سبک پانل باعث می شود که ضخامت کمتری داشته باشد و به همین دلیل فضای استفاده مفید از سازه بیشتر می شود.

  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه

از آنجایی که ساندویچ‌ پانل یکی از مصالح مدرن به شمار می رود، ولی قیمت های بسیار مناسبی دارند و هزینه‌ های مربوط به زیرسازی ساختمان را تا حد زیادی کاهش می دهند.

  • نصب و حمل و نقل آسان

از آنجایی که پانل ها سبک هستند حمل و نقل آنها به راحتی انجام می شود و نیاز به افراد زیادی برای جابجایی آنها نیست. همچنین اجرا و نصب آن در مقایسه با استفاده از سایر مصالح ساختمانی آسان تر و سریع تر است.

  • طول عمر بالا

مصالح سنتی مانند چوب در برابر ضربه خوردگی و پوسیدگی مقاومت کمی دارند ولی ساندویچ پانل ها در برابر همه این موارد مقاوم هستند و حتی هنگام وقوع حوادث طبیعی دچار آسیب نمی‌شوند و کاملاً بهداشتی تولید می شوند بگونه ای که در برابر رشد هرگونه میکروب، باکتری و قارچ مقاومت بالایی دارند.

  • عایق صوتی و حرارتی

یکی دیگر از برتری ساندویچ پانل ها بر مصالح سنتی، خاصیت عایق صوتی و حرارتی بودن است. از آنجایی که صرفه‌ جویی در مصرف انرژی امروزه بسیار اهمیت دارد استفاده از این پانل ها تا حد زیادی به این مسئله کمک می کند.

  • سازگار با محیط زیست

امروزه پیشنهاد می شود از مصالحی استفاده کنیم که با محیط زیست سازگار باشد و به آن آسیبی وارد نکند. ساندویچ پنل ها این ویژگی را دارا هستند و سازگاری بالایی با هرگونه شرایط آب و هوایی دارند. به همین دلیل است که استفاده از آن برای تمامی شهرها با شرایط آب و هوای متفاوت پیشنهاد می شود.

  • قابلیت بازیافت

مصالح سنتی عموماً قابل بازیافت نیستند ولی ساندویچ پانل ها این قابلیت را دارند و در صورتی که آسیب ببینند می‌ توان آنها را با هزینه ای کم تعمیر و دوباره استفاده کرد.

  • هزینه نگهداری و تعمیر پایین

استفاده از مصالح سنتی در سازه در صورتی که دچار خرابی شود هزینه‌ های بالایی در پی دارند ولی ساندویچ پانل برخلاف مصالح سنتی در صورتی که دچار خرابی شود با هزینه ای بسیار کم قابل تعمیر است.

  • تنوع طرح و رنگ بالا

ساندویچ پنل ها از نظر رنگ و طرح تنوع بسیار بالایی دارند و در تولید آنها سلیقه مشتری در نظر گرفته می شود. در ادامه به رنگ های آن می‌ پردازیم.

رنگ بندی ساندویچ پانل کارن سازه ( رال رنگ های ساندویچ پانل)

همانطور که می دانید پانل ساندویچی دارای تنوع رنگ و طرح بالایی بسیار بالایی می باشند، به همین دلیل است که کاربردهای گسترده‌ ای پیدا کرده‌اند و برای اکثر مکان ها مناسب هستند. تنوع رنگ پانل ها زیبایی بی نظیری به فضای داخلی و خارجی سازه می بخشد. رنگ های داخلی و بیرونی ساندویچ پانل‌ به درخواست مشتری تعیین می‌ شود. معمولاً در فضای داخلی سازه از طیف رنگ های روشن مانند سفید و کرم استفاده می شود.

ساندویچ پانل در طیف رنگ های زیر تولید می شود:

  • آبی
  • قرمز
  • نقره ای
  • سفید
  • طوسی
  • کرم
  • بنفش
  • یشمی
  • زرد
  • سبز

نحوه اجرای انواع ساندویچ پانل

جهت نصب ساندویچ‌ پنل باید زیر سازی های لازم با توجه به ابعاد پروژه صورت بگیرد که برای این کار از پروفیل استفاده می شود. پس از اینکه پروفیل ها به یکدیگر جوش داده شدند باید پانل موردنظر در جای خود قرار بگیرد. یکی از مزیت‌ های پانال ها را اینگونه بیان کردیم که نصب و اجرای آنها آسان و سریع است ولی روش نصب برای انواع ساندویچ پانل متفاوت است.

ساندویچ پانل دیواری به کمک رول پلاک انجام می شود ولی ساندویچ پانل سقفی به دلیل ظاهر متفاوت آن باید آب بندی شوند تا تا مقابل نفوذ آب و رطوبت مقاوم باشند. برای نصب به ابزار آلات مخصوصی نیاز است، به عنوان مثال برای نصب پانل های دیواری به نبشی یا کرو نیز احتیاج است. نبشی، درون یا بیرون سازه نصب می شود ولی کرو فقط در قسمت داخل سازه به کار می رود. یا هنگامی که قرار است چند دیوار کنار یکدیگر قرار بگیرند باید از جوینت استفاده شود.

نصب ساندویچ پانل باید توسط متخصص این کار صورت بگیرد، یعنی فردی که به تمامی اصول نصب آگاه باشد و با دقت و ظرافت این کار را انجام دهد. زیرا هنگام نصب باید پانل ها در کنار یکدیگر محکم اتصال داده شوند، این کار نیازمند ابزارآلات مخصوصی است و باید فردی باتجربه آن را انجام دهد. در صورتی که افراد متخصص نصب را انجام دهند، علاوه بر ایجاد زیبایی محیط، ماندگاری و طول عمر ساندویچ پنل ها بسیار بالا می‌ رود.

در غیر این صورت ممکن است در مدت زمان کوتاهی دچار آسیب شوند و هزینه هایی در پی داشته باشند. پس از اینکه از اتصال پانل ها اطمینان حاصل شد باید درزبندی و آب بندی اجرا شود. در آب بندی پانل از فوم پلی اورتان استفاده می شود.

نصب ساندویچ پانل کارن سازه

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، تولید کنندگان  مصالح ساختمانی به ساخت مصالح با کیفیت و نوین پرداختند که یکی از آن مصالح جدید، ساندویچ پانل می باشد. این نوع مصالح بهترین جایگزین برای مصالح سنتی و قدیمی می باشد. همانطور که این نوع مصالح با تکنولوژی بالا ساخته شده پس مزیت بالای دارد از جمله این که نصب ساندویچ پنل به سادگی و سرعت بالا قابل انجام می باشد این امر از مهمترین مزیت به شمار می آید زیرا مدت زمان اجرا پروژه سبب بالا بردن هزینه می شود. اما نصب و اجرای انواع مختلف ساندویچ پانل ها به دلیل ساختار آن و نوع مواد به کار برده شده در ساخت آن متفاوت قابل انجام می باشد.

نکته ای که برای نصب انواع ساندویچ پانل قابل توجه است این که باید از قبل آشنایی کامل در باره ساندویچ پانل ها داشته باشید همچنین بهتر است که قبل از استفاده اطلاعات از کاربرد ساندویچ پنل داشته باشید. سازه های که با ساندویچ پنل اجرا می شود از مسائل خاصی برخوردار می باشد به طور مثال عایق حرارتی و صوتی، مقاومت  در برابر رطوبت، ضد احتراق و حفظ زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

در ادامه به چند نکته اشاره می‌ کنیم که برای نصب صحیح پانل، باید به آنها دقت کرد:

نکات لازم جهت نصب ساندویچ پانل دیواری

هنگام نصب پانل های دیواری به نکات زیر توجه کنید تا پروژه کاملا بی عیب و نقص پیش برود.

  • میزان شدت باد در منطقه
  • ارتفاع و عرض پانل ها
  • بررسی محل موردنظر جهت نصب
  • نحوه قرارگرفتن پانلها و نر و مادگی
  • فاصله بین ستون

۹ نکته در مورد نصب ساندویچ پانل که حتما باید بدانید.

برای نصب پانل باید به نکات زیر توجه کرد تا سازه علاوه بر عملکرد صحیح طول عمر بالایی را نیز داشته باشد. این نکات عبارتند از:

  1. دقت شود که فلاشینگ ها و آبرو ها در جایگاه مناسب خود قرار گرفته باشند.
  2. از چسب سیلیکون با کیفیت برای درزبندی پنل ها استفاده شود.
  3. هنگام مونتاژ نر و مادگی پانل موارد لازم رعایت شود.
  4. میزان وزش باد مشخص شود تا هنگام نصب آسیبی به سازه وارد نشود.
  5. هنگام نصب از پیچ و واشر های مخصوص پنل های دیواری و سقفی استفاده شود.
  6. در هنگام نصب پنل دیواری دقت کنید که نر و مادگی به درستی بر روی یکدیگر قرار گرفته باشند.
  7. بین ساندویچ پانل ها و تکیه گاه باید فاصله ی مناسبی به جهت سفت کردن پیچ ها وجود داشته باشد.
  8. در هنگام نصب به فاصله ی بین ستون، عرض و ارتفاع، محل قرار گیری پنل ها و شرایط آب و هوایی منطقه باید توجه شود.
  9. در زیرسازی پانل سقفی جهت پیچ کردن پانل بر روی پرلین باید از پیچ سرمته دار گالوانیزه استفاده کرد.

شماره تماس کارن سازه

معایب ساندویچ پانل

  • ضریب انتقال حرارت پانل های پشم معدنی نسبت به سایر پنل ها بالاتر است.
  • فوم پانل های پلی اورتان ممکن است در اثر اختلاف دمای بیرون و داخل ساختمان از ورق های فلزی جدا شود.
  • مونتاژ پانل های پشم شیشه و ساندویچ پانل های فلزی به دلیل اینکه تخصصی هستند قیمت نصب کمی بالا می رود.

کاربرد ساندویچ پانل در زمینه های مختلف

  • ساخت سوله ها
  • سردخانه ها
  • کانکس
  • بیمارستان صحرایی
  • سازه های فروشگاهی
  • پارکینگ ها مسقف
  • کیوسک های نگهبانی
  • دفاتر کارگاهی
  • سرویس بهداشتی
  • نماز خانه
  • محیط های آموزشی ورزشی
  • تعمیر گاه سیار
  • واحد های اداری
  • مخازن چند جداره
  • خانه های پیش ساخته
  • کارخانه های صنعتی
  • و…

برای افزایش استحکام ساندویچ پانل چه باید کرد؟

ساندویچ پانل ها همانطور که در بخش های قبل نیز ذکر کردیم سازه هایی هستند که از دو ورق فلزی و یک فوم عایق تشکیل شده اند که جهت پوشش دهی سقف و دیوارها مورد استفاده قرار می گیرند. این سازه در انواع مختلف و با ویژگی های گوناگون ساخته می شوند و این امر باعث شده است که میزان استحکام و مقاومت هر کدام از ساندویچ پانل ها با یکدیگر متفاوت باشد.

در بیانی دیگر می توان گفت ساندویچ پانل ها بر اساس نوع کارکردی که دارند با استفاده از متریال های مختلف ساخته می شوند از همین رو هر کدام از ساندویچ پانل های سقفی و دیواری از لحاظ ویژگی و خصوصیات با یکدیگر متفاوت می باشند.

درصورتی که از ساندویچ پانل ها به خوبی مراقبت و اصولی نصب شود می توان این استحکام و مقاومت آن ها را در برابر هر گونه عامل های خارجی مانند صدا، حرارت، انرژی و… حفظ کرد. البته لازم به ذکر است که بدانید راه کارهای متفاوتی وجود دارد که می توان استحکام آن ها را در برابر بسیاری دیگر از فشارهای وارده افزایش و از آسیب دیدگی آن ها محافظت کرد.

به طور کلی ساندویچ پانل ها مقاومت بالایی در برابر فشار، حرارت و خورندگی حشرات دارند.

نکته ای که در زمینه مقاومت پانل ها باید ذکر است این می باشد که این مقدار مقاومت با توجه به متریال ها و اندازه ی مواد به کار رفته آن ها ممکن است تغییر پیدا کند اما برای افزایش مقاومت آن ها می توان در هنگام تولید پانل از مصالح با کیفیت و همچنین مصالحی که توان افزایش مقاومت را در این سازه ها دارد به کار برد.

یکی از مهم ترین نکات برای افزایش مقاومت ساندویچ پانل را می توان به کیفیت متریال به کار برده در هنگلم تولید آن ها بر شمرد. در صورتی که یک پانل از متریال و مصالح با کیفیت و مرغوب تولید شود نه تنها طول عمر بالاتری پیدا میکند بلکه مقاومت آن در برابر عوامل مختلف چون فشار، نفوذ آب به بخش های درونی و خورندگی حشرات افزایش پیدا کرده و به طور کلی عملکردی بهتری پیدا میک ند. در غیر این صورت ممکن در هنگام نصب آسیب دیده یا پس از مدت زمان کوتاهی به علت نفوذ آب، خورندگی حشرات یا فشار از سوی سازه از بین برود.

سوالات متداول

ساندویچ پانل چیست؟

پانل ها به سازه هایی پیش ساخته گفته می شود که از چند لایه متصل به هم متشکل از ترکیباتی سبک هستند که همانند یک ساندویچ از دو طرف توسط دو ورق پوشانده شده است. به دلیل همین شکل ظاهری آن به یک ساندویچ به آن ساندویچ پانل یا ساندویچ پنل گفته می شود.

قیمت ساندویچ پانل چقدر است؟

تعیین قیمت آن به عوامل مختلفی بستگی دارد ولی شرکت کارن سازه این محصول را با کمترین قیمت عرضه می کند و هنگام ثبت سفارش شامل تخفیفات ویژه ای می شوید.

ساندویچ پانل ها در چه رنگ هایی تولید می شوند؟

در طیف رنگ های زیر که شامل:
آبی – قرمز – نقره ای – سفید – طوسی – کرم – بنفش – یشمی – زرد و سبز می شود.

ساندویچ پانل باکیفیت از کجا بخریم؟

شرکت کارن سازه یکی از معتبرترین شرکت هایی است که سابقه تولید و فروش انواع پانل در کشور را دارد. این شرکت در تولید محصولات خود از بهترین متریال استفاده می کند و پانل های تولیده شده مقاومت و طول عمر بسیار بالایی دارند.

استفاده از ساندویچ پانل چه مزایایی دارد؟

از برخی مزایای بی شمار آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
قیمت مناسب
دارای عمر بالا
دارای وزن سبک
قابلیت بازیافت
قابلیت شستشو
هزینه نگهداری پایین
اجرا و حمل و نقل آسان
عایق صوتی و حرارتی
و …

ساندویچ پانل به چه روش هایی تولید می شود؟

تولید آنها به روش های کانتینیوز (پیوسته) و دیسکانتینیوز (غیر پیوسته) انجام می شوند.
در روش پیوسته ابتدا تمامی مواد اولیه را به دستگاه وارد می کنند و از طرف دیگر دستگاه، محصول در ابعاد مورد نظر خارج می‌ شود. در روش غیر پیوسته همانطور که نام آن پیداست مراحل تولید بصورت جداگانه صورت میگیرد و فرایند تولید در دستگاه های مختلف انجام می شود.

ساندویچ پنل اکونومی چه نوع پانلی است؟

نوع جدیدی از ساندویچ پانل ها هستند که قیمت‌ آنها بسیار مناسب است و معمولاً برای سازه هایی که نیازی به عایق بندی نیست گزینه خوبی به شمار میرود.
ضخامت آنها معمولا ۴ سانتی متر است و روی آن ها از ورق رنگی گالوانیزه و زیر آن ها از کاغذ ضد آب استفاده می کنند.

مزیت ساندویچ پانل ها نسبت به مطالح سنتی چیست؟

به دلیل ویژگی هایی که دارند از جمله: وزن سبک
قیمت مناسب و مقرون به صرفه
نصب و حمل و نقل آسان
طول عمر بالا
عایق صوتی و حرارتی
تنوع طرح و رنگ بالا و…

27 دیدگاه

  • سلام خسته نباشید برای ساخت ویلا شما چه رنگ از ساندویچ پانل دیواری و سقفی را پیشنهاد میکنید که پر طرفدار باشه؟
    رنگ پانل ها ثابت هستش یعنی به مرور زمان رنگشون نمیره؟

  • سلام ممنون که قیمت به روز ساندویچ پانل رو تو سایتتون گذاشتید..من قصد اجرای ساندویچ پانل دیواری برای سوله دارم.. خوشحال میشم با کارن سازه همکاری کنم

    • سلام، خواهش میکنم. برای راهنمایی های بیشتر در مورد محاسبه متراژ و انتخاب نوع ساندویچ پانل، و همچنین هزینه های مربوط به نصب پانل ها می توانید با کارشناسان کارن سازه تماس حاصل فرمایید… گروه نصب پانل کارن سازه به تمامی شهرها ارسال محصول دارد…

  • سلام خسته نباشيد ميخواستم بدونم اگه يه سوله بخوام بسازم حدودا ١٥٠٠ متر قيمت ساخت استراكچرش چند در مياد

  • با سلام، برای دیوار یک دامداری استفاده از ساندویچ پنل رو پیشنهاد می کنیدیا استفاده از پانل های سیمانی… ؟؟ میخوام تا جایی که ممکنه احداث سوله هزینه کمتری برام داشته باشه.

    • با سلام خدمت شما مشتری گرامی، اگر به دنبال نصب سریع و هستید باید گفت ساندویچ پنل برای کار شما بهتر باشه چون با توجه به کاربردی که شما مد نظرتون هست، استفاده از پانل های سیمانی زیاد جالب نیست. برای راهنمایی های بیشتر میتونید با شماره موجود در سایت تماس بگیرید همکارانم در زمینه قیمت تمام شده پانل ساندویچی شما را راهنمایی میکنن.

  • همیشه برام سوال بود که ساندویچ پانل چیست؟ تا اینکه با کارخانه شما آشنا شدم و کیفیتی ک ساندویچ پانل های کارن داشتن باعث شد در ساختمان خودم از اونا استفاده کنم….

    • سلام. ممنونیم از انتخاب شما. تمامی عوامل کارن سازه سعی بر حصن انجام کار داریم تا شما هم راضی باشید.

  • سلام روزبخیر برای گلخانه حدود ۱۵۰۰ متر احتیاج به ساندویچ پانل هست از چه طریق میتونم سفارش بدم ؟ هزینه اش به صورت هست؟

    • سلام. با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید تا ضمن بهره مندی از مشاوره کارشناسان شرکت، براورده هزینه هم می شود.

  • سلام. برای یک سازه میخواستیم از ساندویچ پانل استفاده کنیم. خواهان آن هستیم که جنس ورق ها و عایق از بهترین در نوع خود باشد. شما چه نوع ورق فلزی و عایق را پیشنهاد می کنین؟

    • درود بر شما. کارایی متریال مورد استفاده به عواملی بستگی دارد. از جمله محل مورد استفاده است و همچنین ویژگی که شما از یک عایق و ورق انتظار دارد. اما عایق پلی یورتان عایقی ضد آب و ضد حریق می باشد.و همچنین ورق گالوانیزه به دلیل ضد آب بودن و رنگ های متنوع از محبوبیت بالایی برخوردار است.
      اما بهتر است شما با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان شرکت بهتر راهنماییتون کنند

    • با سلام برای پوشش سوله مرغداری میخواهم پوشش با کیفیت استفاده کنم شما برای من کدام پوشش را پیشنهاد می کنید آیا ساندویچ پانل خوب است یا خیر و اگر خوب است قیمت اجرای پروژه را لطفا ارائه بدهید مچکرم.

      • سلام ما انواع پوشش با کیفیت بالا داریم و هر کدام مزیت مخصوص به خود را دارد باید بدانیم که در کدام منطقه با چه ابعاد و… تصمیم بر اجرا سوله را دارید برای این که در این ز مینه اطلاعات مفید و کاربردی بدست آورید همچنین استعلام قیمت انواع پوشش با شماره های درج شده در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  • سلام و عرض ادب و احترام به شرکت محترم کارن سازه. کیفیت ساختمان پیش ساخته ی ساخته شده از ساندویچ پانل بسیار مرغوب و با کیفیت بود. همچنین قیمت ساندویچ پانل بسیار مناسب بود. با تشکر از شما

  • قیمت یک سازه ساخته شده از ساندویچ پانل که 3 خوابه در متراژ کلی 200 متر باشد چقدر می شود حدوداً؟ اقتصادی ترین متریال ها را در نظر بگیرید لطفاً

  • سلام. ببخشید من میخوام فوم عایق میانی از بهترین نوع عایق باشه که با توجه به مطلبتون فکر کنم پلی یورتان باشه را با کدام فلز ارزان قیمت برای پوشش ساندویچ پانل دیوار می توان استفاده نمود؟

  • سلام. یه کیوسک نگهبانی برای محل ما با ساندویچ پنل ساختن، کارشون بسیار خوب بود، نمیتونستم بی تفاوت باشم در مقابل این همه حس مسئولیت پذیری کارکنان کارن سازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *